مدیر کل کمیته امداد کردستان از پرداخت هفت میلیارد تومان زکات توسط مردم نیکوکار مریوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد رسول شیخی زاده مدیر کل کمیته امداد استان کردستان در جلسه زکات شهرستان مریوان گفت: مردم نیکوکار شهرستان مریوان در ۹ ماهه نخست امسال ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به نیازمندان کمک کرده اند که از این مبلغ هفت میلیارد تومان زکات بوده است.

او افزود: این مبلغ کمک در همین شهرستان و برای نیازمندان هزینه شده است.

شیخی زاده ادامه داد: با توجه به تعداد نیازمندان و سطح مشکلات آن‌ها در راستای صدقات، زکات و انفاقات و هرنوع کمکی برای نیازمندان به تلاش و همکاری همه اقشار جامعه نیازمند دارد.

او با بیان اینکه بعضی نیازمندی‌ها براساس شرایط جامعه به وجود می‌آید، تصریح کرد: مثلا در زمینه کمک به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان نیازمند، امسال بر اساس شرایط کرونا به کمک خیرین برای تهیه تبلت و گوشی هوشمند این خانواده‌ها نیاز است.

در ادامه جلسه ماموستا شیرزادی امام جمعه مریوان عنوان کرد: یکی از ارکان اسلام کمک به نیازمندان است که در این زمینه کسانی که تمکن و توانایی مالی دارند باید با حفظ حرمت و بخشش بی منت به افراد فقیر و تنگدست کمک کنند.

او افزود: در اسلام سخاوت اغنیا و دعای فقرا دارای ارزش و جایگاه است.

فرماندار شهرستان مریوان نیز در این جلسه گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه مردم نیاز به کمک‌های ویژه دارند تا از این وضعیت بیرون بیایند و به توانمندی برسند.

او افزود: کمک به نیازمندان وظیفه همه آحاد جامعه است.

آرتیکاس اقبال فرماندار مریوان گفت: در مریوان افراد نیکوکار زیادی هستند که ذکر نام و کمک‌های آن‌ها می‌تواند به تشویق دیگران برای کمک به نیازمندان موثر باشد.

او ادامه داد: در زمینه کمک به ساخت مسکن نیازمندان تلاش خواهیم کرد با تامین زمین مناسب در این شهرستان قدم‌های خوبی در آینده برداشته شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.