نوبخت از ساخت بیش از ۱۲۳ هزار کلاس با اعتباری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از سوی خیرین مدرسه‌ساز خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در مراسم بزرگداشت محمدرضا حافظی رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۲۳ هزار کلاس با اعتباری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از سوی خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است.

او ادامه داد: آثار روح بزرگ آن مرحوم در سازمان برنامه و بودجه مشهود بود؛ مرحوم حافظی توانست سازمان برنامه و بودجه را با همه محدودیت‌ها از سال ۹۳ به بعد همراهی کند و این در حالی بود که در سال ۹۰ درآمد نفتی از ۱۰۹ میلیارد دلار به ۹ میلیارد دلار رسیده بود.

کمک ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومانی خیرین در امر مدرسه‌سازی

نوبخت با اشاره به کاهش درآمد‌های ارزی گفت: کمک‌های خیرین در سال ۹۳ به ۲۱۸ میلیارد تومان و امسال این رقم به ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: در سال ۹۲ مجموع اعتبارات برای تملک دارایی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۸ به پنج برابر افزایش یافت.

شناسایی بیش از ۳۰ هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور

در ادامه مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳۰ هزار خیر حقیقی و حقوقی مدرسه‌ساز شناسایی و جذب شده‌اند که ۶ هزار نفر از آنان به عنوان خیرین حقوقی شامل نهادهای حقوقی، بنیادها و خیریه‌ها هستند.

او افزود:  جذب این تعداد خیرین مدرسه ساز، بیانگر آن است که جامعه نوع دوست ایرانی دغدغه آینده و تامین فضای آینده‌سازان کشورمان را دارد.

او ادامه داد: این سرمایه کم نظیر یک سرمایه اجتماعی ارزشمند به شمار می‌آید که آینده کشورمان را در این بخش تضمین می‌کند و بدون تردید تاثیر فرهنگی این مهم کمتر از دستاورد‌های اقتصادی مشارکت خیرین مدرسه‌ساز نیست.

رخشانی مهر با بیان اینکه مرحوم حافظی ویژگی‌هایی مانند احساس مسئولیت، خستگی‌ناپذیر، مردمی بودن و تواضع و فروتنی داشت، گفت: او با چنین روحیه‌ای در شرایطی که فضا‌های آموزشی کشور نیاز مبرم به حمایت داشت، وارد میدان شد و طی دو دهه گذشته، عمر گرانبها و سرمایه خود را صرف این کار بزرگ کرد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه طرح "آجر به آجر" برای جذب مشارکت آحاد مردم و اقشار مختلف جامعه تدوین شده است، تصریح کرد: امیدواریم با کمک جامعه خیرین مدرسه‌ساز بتوانیم سرمایه‌های خرد مردم از تمام اقشار جامعه حتی به اندازه یک آجر جذب کرده و قدمی بزرگ برای توسعه فضا‌های آموزشی کشور برداریم. در واقع با اجرای این بسته علاوه بر توسعه فرهنگ مشارکت و کار خیر، همه مردم را در عمران و آبادانی خانه دوم آینده‌سازان سهیم می‌کنیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: اگر نهاد خیرین مدرسه‌ساز نبودند، امروز درصد زیادی از مدارس کشورمان چند شیفته می‌شدند. از مجموع ۵۳۰ هزار کلاس درس موجود در کشور، تاکنون حدود ۱۳۰ هزار کلاس درس به همت خیرین ساخته شده است.

او تصریح کرد: ساخت این حجم از مدارس و کلاس‌های درس دولت به تنهایی امکان پذیر نبود و به طور قطع هزاران میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت. بنابراین یکی از دستاورد‌های فعالیت خیرین، مشارکت اقتصادی در کمک به دستگاه تعلیم و تربیت بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار