رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بر افزایش سواد سلامت مردم نسبت به همه‌گیری کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، صبح امروز جلسه‌ای با حضور دکتر محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، معاون امور بهداشتی و جمعی از پزشکان، مدیران و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با هدف بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان در محل سالن جلسات ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه دکتر محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ویژگی‌های کرونا و قدرت انتقال این ویروس، اظهار کرد: با همه گیری بیماری تنفسی بدون دارو و درمان و یک ویروس عجیب و غریب مواجه هستیم که با چندین ویژگی خاص، قدرت سرایت بالایی دارد.

او با بیان اینکه بیماری کرونا نادانسته‌ها و پیچیدگی‌های زیادی دارد، تأکید کرد: تاکنون هیچ کدام از صاحبنظران دنیا در خصوص درمان بیماری کرونا به هیچ اتفاق نظری نرسیده‌اند.

گویا با بیان اینکه ستون اصلی مبارزه با بیماری کرونا غربالگری است به اهمیت این مقوله گریزی زد و افزود: مهمترین و برجسته‌ترین اقدام در این همه‌گیری بیماریابی فردی و غربالگری است که نقش بسزایی درشناسایی و کاهش مبتلایان دارد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، عملیاتی کردن افزایش سواد سلامت مردم در خصوص این اپیدمی را مهم بیان کرد و گفت: مردم باید بدانند در چه جا‌هایی از وسایل حفاظت فردی در مقابله با کرونا استفاده کنند.

گویا بزرگترین هنر پرسنل بهداشت و درمان را نجات جان بیماران از مرگ عنوان کرد و افزود: ارتقاء و تقویت ظرفیت آزمایشگاه مرجع سلامت در استان در راستای نمونه گیری بیماری کرونا و جوابدهی در کمترین زمان ممکن را ضروری اعلام کرد.

در ادامه معاون امور بهداشتی با ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا، آمار روبه رشد تعداد مبتلایان و روند اپیدمی بیماری کووید ۱۹ در استان کردستان ارائه داد.

ابراهیم قادری با اشاره به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی کردستان در اولین روز‌های شیوع بیماری کرونا تا کنون با اشاره به تلاش بی وقفه پرسنل بهداشتی و درمانی در این ایام بحرانی، اظهار داشت: تعداد ۲ هزار پرسنل بهداشتی در مبارزه با کووید ۱۹ درگیر و با جان و دل مشغول خدمت رسانی هستند.

او به مشکلات سیستم بهداشتی در مبارزه با کووید ۱۹ گریزی زد و گفت: ۲۹ درصد نمونه‌های گرفته شده از مراکز ۱۶ ساعته مثبت گزارش شده است.

در پایان، پس از بیان نظرات و پیشنهادات توسط حاضرین، مشکلات و چالش‌ها در حوزه بهداشت در استان مطرح و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار