تهیه کننده مستند گالین گفت:جشنواره فیلم مستند شفیلد انگلستان مورد تایید آکادمی اسکار بوده و فیلم برگزیده این جشنواره مجوز حضور در فهرست مستند‌های جایزه اسکار را دریافت خواهد کرد.

ابراهیم مرادی تهیه کننده سینمای مستند در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در خصوص مستند «گالین» که در بخش «به درون دنیا» جشنواره شفیلد انگلستان پذیرفته شده است، گفت: مستند گالین یک مستند کوتاه ۲۷ دقیقه‌ای است که این مستند تمثیلی و مینی مال نگاهی به زندگی کارگران و پیرزن معدن کار (خاله عصمت) واقع در یک روستای دورافتاده و آخرزمانی دارد.

تهیه کننده مستند گالین بیان کرد: ساخت و تولید مستند گالین یک ماه زمان برده است. عزت الله پروازه نویسنده و کارگردان مستند گالین است و ابراهیم مرادی مدیر فیلمبرداری و تهیه کننده این اثر هستند. فیلم مستند گالین در بخش به درون دنیا بخش جدید بیست و ششمین دوره جشنواره مستند شفیلد، پذیرفته شده است.

ابراهیم مرادی اظهار داشت: جشنواره شفیلد انگلستان چهارمین حضور بین‌المللی این مستند در جشنواره‌های بین المللی است. مستندگالین قبل از این جشنواره در جشنواره سینماحقیقت ایران تندیس بهترین فیلم بخش ویژه را کسب کرده و نامزد بهترین کارگردانی در جشنواره فیلم کوتاه تهران بود.

او در خصوص راهیابی آثار قبلی خود و این کارگردان به جشنواره بین المللی عنوان کرد: از جمله جشنواره‌های که آثار قبلی ما در آن‌ها موفق به کسب عنوان شده می‌توانم به جشنواره الجزیره قطر، جشنواره مستند شیکاگوی آمریکا، جشنواره فیکمای مکزیک، جشنواره مستند معلولان برزیل، جشنواره اتحادیه رادیو تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه و چندین جشنواره از کشور‌های دیگر اشاره کنم.

این تیه کننده بیان کرد: جز معدود افرادی در ایران هستیم که با فیلم‌های مختلف توانستیم تندیس سینما حقیقت را در سه دوره از آن خود کنیم. گالین نیز در اولین نمایش خود در دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت (آذر ۹۷، تهران) عنوان بهترین فیلم مستند بخش ویژه را کسب کرد.

مرادی در خصوص جشنواره شفیلد انگلستان گفت: این جشنواره از مهمترین جشنواره‌های مستند در بریتانیاست که از سال ۱۹۹۴ کار خود را آغاز کرد. این جشنواره در سال جاری شاهد ارسال بیش از ۳ هزار فیلم از ۷۵ کشور بوده است که نهایتا ۱۱۵ اثر از ۵۰ کشور در ۶ بخش انتخاب شدند. جشنواره فیلم مستند شفیلد انگلستان مورد تایید آکادمی اسکار بوده و فیلم برگزیده این جشنواره مجوز حضور در فهرست مستند‌های جایزه اسکار را دریافت خواهد کرد.

او در پایان اضافه کرد: امسال به خاطر شیوع کرونا جشنواره شفیلد انگلستان به صورت آنلاین برگزار می‌شود. امیدواریم مستند گالین به عنوان نماینده ایران جز آثار برگزیده قرار گیرد. فیلم مستند گالین به عنوان نماینده ایران در این رویداد بزرگ در کنار فیلم‌هایی از کشور‌های فرانسه، آلمان، انگلیس، آمریکا، کانادا، اسپانیا، هند، ژاپن، ایتالیا... حضور دارد.
 
 
انتهای پیام/ش
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.