وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز مدارس طی امسال خبر داد.

ساخت و تجهیز مدارس کشور با ۳ هزار میلیارد تومان اعتباربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در جمع خیران مدرسه ساز استان همدان با اشاره به اینکه با اجرای پویش آجر به آجر هم شرایطی فراهم شده تا افراد خیر حتی به اندازه یک آجر در مدرسه سازی مشارکت کنند افزود: مدرسه  کانون یادگیری هستندو خیران مدرسه ساز با اقدام خیر خود سنگ بنای سعادت انسان‌ها را پایه ریزی می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان هم گفت: نتیجه کار خیران مدرسه ساز علم آموزی است و از آنجا که ممکن است دانشمندان زیادی در این مدارس تربیت شوند و در آینده به جامعه خدمت کنند ارزش کار آن‌ها را در برابر دیگر کار‌های خیر، چند برابر می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با قدردانی از ابتکار آموزش و پرورش در اجرای پویش مردمی " آجر به آجر " و فراهم شدن امکان کمک برای همه قشر‌های مردم در حد توان خود افزود: استان همدان با وجود دانشمندان برجسته، به لحاظ علمی جایگاه مناسبی دارد و مدرسه سازی می‌تواند این شرایط را برای نسل آینده ارتقا دهد.

شاهرخی، استاندار همدان هم با قدردانی از درک بالای خیران مدرسه ساز از اهمیت آموزش و علم آموزی گفت: مردم استان همدان در بسیاری از زمینه‌ها برای انجام کار خیر پیشتاز هستند و میزان بالای موقوفات در برخی شهرستان‌های این استان موید این موضوع است.

مدیر کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان هم گفت: ۸۷۴ خیر مدرسه ساز در این استان از ابتدای فعالیت مجمع تا پایان سال ۹۸، هزار و ۹۲۰ کلاس درس را با ۲۲۰ هزار متر مربع مساحت ساخته اند و ۳۰ درصد مدارس استان خیر ساز هستند.

 مرادی افزود: خیران مدرسه ساز این استان تا کنون ۲۸۶ میلیارد تومان برای ساخت مدارس تعهد کرده اند که ۱۹۵ میلیارد تومان آن محقق شده است و از این میزان بیش از ۴۱ میلیارد تومان با ۴۷ طرح در سال ۹۸ بوده است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار