استاندار و نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی امروز راهی طارم سفلی شدند تا در جریان مشکلات مردم این منطقه قرار گیرند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، استاندار و نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی امروز راهی طارم سفلی شدند و بازدید از معدن مس طارم، دیدار با عشایر و مردم روستا‌های ماهین، شاما دشت، سیرداناستاندار پای حرف مردم طارم سفلی، کلج، سیاهپوش، اورکن کرد وکوهگیر از جمله برنامه‌های آن‌ها در این سفر یک روزه بود.

استاندار قزوین در دیدار با عشایر ایلات منطقه شام دشت طارم سفلی، از اختصاص و توزیع پنل‌های خورشیدی جهت تامین برق مردم عشایر در منطقه طارم سفلی خبر داد.

هدایت الله جمالی پور با بیان اینکه فاصله عشایر شام دشت تا شبکه برق ۶ کیلومتر و تا جاده اصلی ۱۰ کیلومتر است، گفت: ۶۸ خانوار ایلات در منطقه شام دشت سکونت دارند و برای تامین برق خورشیدی این منطقه ۲ میلیارد تومان اعتبار لازم است که باید با اهتمام دستگاه‌های اجرایی تامین شود.

او افزود: عشایر از کانون‌های مهم و اساسی تامین زنجیره غذایی کشور هستند و باید برای رفع مشکلات آن‌ها تلاش کرد.

استاندار افزود: باید مرمت و بهسازی مسیر ایل، تامین امنیت و مایحتاج عشایر در زمان کوچ در دستور کار مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.