برخورد قاطع نیروی انتظامی با مخربین بافت تاریخی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد خواستار برخورد قاطع نیروی انتظامی با مخربین بافت تاریخی در این شهرستان شد.

تخریب بافت تاریخی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی باقرپور زارچی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد در جلسه پیشگیری از جرم در حوزه میراث فرهنگی، با اشاره به ارزش و اهمیت حفاظت از بافت تاریخی، گفت: نیروی انتظامی باید حفاظت از بافت را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد و با حفظ تعامل با مامورین محافظ میراث فرهنگی، گشت‌های منظم در بافت تاریخی راه اندازی شود.

او همچنین با تاکید بر برخورد قاطع با جرایم مشهود در حوزه میراث فرهنگی، افزود: باید آموزش‌های منظم دوره‌ای جهت اطلاع کامل نیرو‌های انتظامی از محدوده بافت تاریخی و شناخت جرایم این حوزه برگزار شود.

باقرپور در این نشست بر حضور و اقدام جدی نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی در بازرسی‌های خود از مجموعه تاریخی شهرستان و اعلام به موقع جرایم و تعامل با مجموعه انتظامی در برخورد با متخلفان این بخش تاکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد با بیان اینکه بافت تاریخی میبد سرمایه‌ای ارزشمند برای رونق اقتصاد گردشگری است، افزود: ضرورت دارد همه ادارات و ارگان‌ها و همچنین مردم در جهت حفظ و رونق این بخش همکاری موثر با اداره میراث فرهنگی داشته باشند.

در این جلسه همچنین موضوع تقویت کمی و کیفی یگان میراث فرهنگی شهرستان و بیان اختیارات و تکالیف آن‌ها در برخورد با جرایم مشهود این حوزه مورد بحث قرار گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان میبد نیز در این جلسه ضمن اعلام آمادگی برای همراهی و برخورد با متخلفان اظهار داشت: برخورد با جرایم علیه میراث فرهنگی جز فوریت‌های پلیسی نیست، ولی پیگیر تحقق آن خواهیم شد و محدوده بافت تاریخی تحت پوشش گشت‌های منظم پلیس قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.