لیوانی از تولید ۳۱۰۰ دقیقه برنامه جدید در قالب ۱۶ عنوان مجموعه پویانمایی جدید برای پخش از شبکه‌های مختلف در تابستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری مرکز پویانمایی صبا پیرامون تشریح برنامه‌های تابستان با حضور محمدرحیم لیوانی رئیس مرکز پویانمایی صبا امروز در محل سالن جلسات ساختمان سیما برگزار شد.

لیوانی رئیس مرکز پویانمایی صبا گفت: آن چیزی که قرار است امروز در این جلسه بگویم کارنامه تولیدات پویانمایی صبا است. نزدیک به ۳۱۰۰ دقیقه برنامه جدید در قالب ۱۶ عنوان مجموعه پویانمایی جدید تابستان از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود. همچنین برنامه جدیدی با نام قاصدک‌ها را داریم که حدود ۳۱۲ قسمت است که مجموعه اول آن ۵۲ قسمتی است و تابستان پخش می‌شود.

وی افزود: مجموعه دیگری را با نام «چیا» در بهمن ماه سال گذشته رونمایی کردیم که اولین مجموعه این پویانمایی در ۱۳ قسمت برای تابستان آماده پخش شده است. همچنین قرار است سری جدید مجموعه نقاش کوچولو؛ مثل نامه، مهارت های زندگی آقا معلم، خروس زیرک، روباه کلک،۱۳ قسمت جدید شکرستان، ۱۳ قسمت جدید تندر یوز ایرانی، ۱۳ قسمت جدید مجموعه فرآیند که تلفیقی از رئال و انیمیشن علمی است در ۱۳ قسمت و مجموعه دوم جوانمردان در تابستان تقدیم شبکه ها شود تا در ایام تابستان آن را پخش کنند و مجموعه های بعدی را در پاییز تقدیم شبکه ها خواهیم کرد.

لیوانی درباره تولید کنندگان پویانمایی در دوران شیوع کرونا توضیح داد: تولید کنندگان از ابتدای کرونا همکاری خوبی با هم داشتند و بلافاصله تولیدات را از شرکت ها به خانه های تولیدکنندگان منتقل کردند.

وی افزود: تولیدکنندگان پویانمایی کشور به عنوان یکی از فعال ترین تولیدات سمعی و بصری با سازمان همکاری دارند،چراکه رسانه ملی به عنوان بزرگترین سفارش دهنده پویانمایی است.

لیوانی گفت:با شیوع کرونا می توانم ادعا کنم که اختلالی در تولید پویانمایی ایجاد نشد و بهار ۹۹ پرکارترین بهار تولیدات پویانمایی بوده است. سال های گذشته ما از اواسط اردیبهشت کار را آغاز می کردیم اما امسال از ابتدای فروردین ماه کار را آغاز کردیم‌.

رئیس مرکز پویانمایی صبا درباره انیمیشن ۴k چیا توضیح داد: عناصر بصری در زمینه تصویر باعث شده است کیفیت های بالاتری را در زمینه تولید شاهد باشیم. به همین دلیل هر دو سال یکبار نوع تولیدات ما تغییر می کند.

وی افزود:خوشبختانه باتوجه به اینکه بدنه پویانمایی کشور یکی از تحصیل کرده ترین افراد را دارد ما توانستیم سال گذشته انیمیشن ۴k تولید کنیم و تابستان امسال این مجموعه به پخش می رسد.تولیدکنندگان گله می کردند که ما کارهای باکیفیت تولید می کنیم اما در زمان پخش، کیفیت آن پایین می آید اما ایجاد این شبکه ها خبر بسیار خوبی هم محسوب می شود که این خیال تولید کنندگان را کمی راحت تر کرد.چراکه در حال بررسی شبکه های پخش انیمیشن هستیم.

ارتقا از اچ دی به ۴k سخت بود

در ادامه نشست، سحرخیز رئیس صنف انیمیشن خانه سینما نیز درباره ایجاد شبکه ۴k گفت:این ارتقا از اچ دی به ۴k سخت بود. حجم ذخیره ساز و کارهایی که در ۴k رخ می دهد بسیار بالاست و نمی توان به ایرادات آن توجه نکرد.

وی افزود: خوشبختانه با اینکه «چیا» تجربه اول این ارتقا بود به یک سطح خوبی رسیدیم اما باید بالاتر از این برویم. این انیمیشن در بازار خارجی غیر از ۴k بودن به دلیل محتوا و ساختار و سبک زندگی ایرانی و اسلامی خریدار دارد.

لیوانی درباره توجه به موضوعات مرتبط با سلامت توضیح داد: سلامت یکی از موضوعاتی است که به صورت جدی پیگیری می‌شود و در منظومه سازمان هم وجود دارد.پویانمایی از حوزه‌هایی است که می‌تواند اقتصاد خود را مستقل و خودکفا کند. اگر این حوزه فعال شود موجب رونق تولیدپویانمایی می‌شود.ما با تولید پویانمایی در دنیا فاصله‌ای نداریم.

رئیس مرکز پویانمایی صبا درباره توجه پویانمایی به موضوع سلامت گفت: یکی از محورهای برنامه سازی ما سلامت است، ۱۰ قسمت دو دقیقه ای با موضوع کرونا را عوامل مجموعه شکرستان ساختند. همچنین این مجموعه ها روی سایت وزارت بهداشت قرار می گرفت. در حوزه سلامت عمومی نیز برنامه های متعدد و وسیعی در جریان است. در این زمینه با شورای سلامت صداوسیما و شبکه سلامت و وزارت بهداشت نیز در ارتباط بودیم. باغچه سبزیجات برنامه ای است ۵۲ قسمتی که در ۷ دقیقه برای گروه خردسال تولید شده است.

لیوانی در ادامه درباره کیفیت آثار اظهار کرد: مخاطب ما را با برنامه‌های داخلی مقایسه نمی‌کند، بلکه ما را با تولیدات هالیوودی مقایسه می‌کند پس ما باید تولیدات را به سطحی ارتقا دهیم که در سطحی جهانی باشد،ادعای ما در سطح مجموعه‌های تلویزیونی جهانی است که به آنها نزدیک هستیم.

رئیس مرکز پویانمایی صبا خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم از چهره‌های سینمایی و تلویزیونی در دوبله مجموعه‌های پویانمایی استفاده کنیم. یک نمونه از این کارها استفاده از صدای شهاب حسینی بود که بعد از مرتضی احمدی به دنبال این بودیم که چه کسی را می‌توانیم جایگزین کنیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
صدای مرحوم مرتضی احمدی بسیار رسا و خاص بود، آقای شهاب حسینی بازیگر بسیارعالی هستند ولی در این مجموعه کمی بی حال و بی رمق روایت می کنند.
آخرین اخبار