مسابقه مجازی کتابخوانی «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» ویژه طلاب برگزار شد

رئیس اداره آموزش‌‎های کاربردی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت:مسابقه کتابخوانی «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» ویژه طلاب و مبلغان به مناسبت سالروز انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید شجاعی رئیس اداره آموزش‌های کاربردی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: منبع مسابقه، کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» برگرفته از برگزاری ۲۸ جلسه متوالی در ۲۸ روز ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۳ توسط رهبر معظم انقلاب و انتشارات صهبا است.

اوادامه داد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این جلسات سعی داشتند تا مبانیِ اندیشه اسلامی را با رویکردی اجتماعی، منسجم و هماهنگ و با محور قرار دادن قرآن کریم تبیین کنند.

رئیس اداره آموزش‌های کاربردی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بیان کرد: کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» مشتمل بر چهار فصل ایمان، توحید، نبوت و ولایت است. رهبر انقلاب در این کتاب ایمان واقعی را ایمانی می‌دانند که آگاهانه و مسئولیت‌پذیر باشد؛ با این مقدمه، توحید را معرفی کرده و می‌گویند نمود آن در زندگی فرد موحد زیر بار سلطه خدایان دروغین اعم از ابلیس و طواغیت و هوا‌های نفسانی و… نرفتن است و در ادامه به برخی از ویژگی‌های یک جامعه موحد اشاره می‌کند.

او افزود: با همان تعریف از ایمان، پس از تعریف اصل نبوت و معرفی دشمنان آن، به تعهداتی که متوجه مسلمانان معتقد به اصل نبوت است، اشاره می‌کنند و در پایان با توجه به تاریخ انبیا و آیات قرآن، مشخص می‌شد که فرجام کار انبیا و پیروان انبیا چیزی جز پیروزی نیست.

شجاعی گفت: در مبحث ولایت، ابتدا به شرح مفهوم ولایت و ابعاد آن، پیوند درونی جامعه اسلامی، نحوه ارتباط با جوامع غیر مسلمان و پیوند بین امام و امت اشاره دارند و در ادامه بعضی از زوایای آن را تبیین می‌کنند.

او تأکید کرد: این کتاب در کنار کتاب انسان ۲۵۰ ساله مهمترین آثار برای آشنایی با منظومه فکری معظم‌له است و مباحث مطرح در آن، به نوعی مقدمه مطالعه کتاب «ولایت و حکومت» است.

رئیس اداره آموزش‌های کاربردی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان یادآور شد: مسابقه به صورت آزمون مجازی روز ۲۱ خرداد ماه ۱۳۹۹ برگزار و پس از مشخص شدن نفرات برتر در آینده نزدیک هدایای آن‌ها ارسال می‌شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.