میزان بارندگی‌ های تهران از ۴۵۳ میلی‌متر گذشت

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی تهران گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۴۵۳ میلی‌متر بارندگی در استان تهران به وقوع پیوسته است.

میزان بارندگی‌های تهران از ۴۵۳ میلی‌متر گذشت

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آب منطقه‌ای تهران، محمد شهریاری مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران در جلسه انسجام‌‍ بخشی آب و آبفا استان تهران با اشاره به وضعیت بارش‌‎ها گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۴۵۳ میلی‌متر بارندگی در استان تهران به وقوع پیوسته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۶۹ درصد افزایش یافته است.

او میزان آورد رودخانه‌های منتهی به سد‌های پنجگانه تامین کننده آب استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تا بیست و سوم خرداد امسال را بیش از ۱.۸ میلیارد مترمکعب برشمرد و افزود: این رقم درحالی است که میزان آورد این رودخانه‌ها در مدت مشابه سال آبی گذشته حدود دو میلیارد و ۱۱۴ میلیون متر مکعب بوده و نشان از کاهش ۱۵ درصدی آورد رودخانه‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.


بیشتر بخوانید


شهریاری در خصوص علت کاهش ۱۵ درصدی آورد رودخانه‌ها با وجود افزایش بارندگی‌ها گفت: با وجود اینکه طی زمستان سال گذشته بارش برف مناسبی در ارتفاعات به وقوع پیوسته، اما این برف براساس مطالعات چگالی انجام شده از تراکم مناسبی برخوردار نبوده و حجم آب معادل برف در سال آبی جاری نسبت به سال آبی گذشته با کاهش همراه بود.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران در خصوص آخرین وضعیت مخازن سد‌ها گفت: هم اکنون حدود یک میلیارد و ۱۳۸ میلیون مترمکعب آب در مخازن سد‌های لتیان، لار، ماملو، امیرکبیر و طالقان ذخیره شده است که نسبت به روز مشابه سال گذشته ۶۸ میلیون متر مکعب کاهش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار