مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم (عج) گفت: در یک هفته اخیر نزدیک به ۵۰ بیمار غیرکرونایی، به دلایل دیگر به بیمارستان قائم (عج) مراجعه کردند، اما تست کرونایشان مثبت بود و همین موضوع موجب تشدید بیماری اصلی‌شان شده بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن خدا پرست مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم (عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: در یک هفته اخیر نزدیک به ۵۰ بیمار غیرکرونایی، به دلایل دیگر به بیمارستان قائم (عج) مراجعه کردند، اما تست کرونایشان مثبت بود و همین موضوع موجب تشدید بیماری اصلی‌شان شده بود.

او افزود: کم توجهی به مراقبت‌های بهداشتی و اصول فاصله گذاری اجتماعی موجب افزایش بیماران کرونایی در نقاط مختلف کشور به‌خصوص شهر مشهد شده است.
 

بیشتربخوانید:احتمال بروز پیک دوم کرونا در مهرماه به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی


مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم (عج) با ذکر این نکته که مردم تصور نکنند همه چیز تمام شده و کرونا سرما و گرما نمی‌شناسد، ادامه داد: در حال حاضر میزان همکاری و توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی تا ۷۰ درصد کاهش یافته است و این امر می‌تواند موجب افزایش تعداد مبتلایان به کرونا شود، اما هنوز دیر نشده و اگر به همان نحو همکاری ماه‌های فروردین و اردیبهشت ادامه دهیم، می‌توانیم شرایط به‌وجود آمده را مدیریت و کنترل کنیم.

خدا پرست بیان کرد: در یک هفته اخیر نزدیک به ۵۰ بیمار غیرکرونایی که به دلایل دیگر به بیمارستان قائم (عج) مراجعه کردند، اما تست کرونایشان مثبت بود و همین موضوع موجب تشدید بیماری اصلی‌شان شده بود، این افراد اغلب خودشان و یا اطرافیانشان ساده با مسائل برخوردند کردند و متأسفانه آسیب دیدند.

او با اشاره به افزایش بخش‌ها و تخت‌های ویژه بیماران مبتلا به کووید ۱۹، تصریح کرد: هم‌اکنون دو بخش بیمارستان قائم (عج) مختص کرونا شده و با توجه افزایش آمار‌ها مجبور به اضافه کردن بخش ICU برای برای بیماران بدحال کرونایی هستیم.

مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم (عج) تاکید کرد: اکثر کسانی که استفاده از ماسک، دستکش و نیز فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند جوانان و افراد میانسال هستند که علائمشان دیر بروز می‌کند و این افراد آسیب اصلی را به بزرگتر‌ها که در خانه ماندند می‌رسانند.

خداپرست با بیان اینکه در موضوع حفظ سلامت هیچگاه نباید خودمان را بی‌تفاوت نشان دهیم، اظهار کرد: اگر بدانیم که با خطای ما چه آسیبی بر جامعه و همنوعانمان تحمیل می‌شود بیش از پیش به توصیه‌ها و هشدار‌ها توجه کرده و دیگر بی‌تفاوت نخواهیم بود.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.