مدیر انجمن برق و الکترونیک استان قم؛

احداث نیروگاه‌های کوچک برق خورشیدی موجب توزیع سرمایه در کشور می شود

هاشمی گفت:هر کسی با هر سرمایه‌ای می‌تواند وارد عرصه ایجاد این نیروگاه‌ها شود، محدودیت در این زمینه وجود ندارد، احداث این نیروگاه‌های کوچک برق خورشیدی موجب کاهش کمبود برق در کشور می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،علیرضا هاشمی مدیر انجمن برق و الکترونیک استان قم با اشاره به منافع ایجاد نیروگاه‌های کوچک برق خورشیدی در استان گفت: هم اکنون بیش از یک مگاوات تولید برق در قم توسط این نیروگاه‌ها با ظرفیت‌های بین پنج تا ۱۰۰ کیلووات صورت می‌گیرد، نیروگاه‌های کوچک هزینه تولید برق خورشیدی را کاهش دادند و بازگشت سرمایه این نیروگاه‌ها کمتر از چهار سال است.

او ادامه داد: نیروگاه‌های کوچک برق خورشیدی شبکه‌های انتقال برق پیرامون خود را تقویت می‌کنند و این نیروگاه‌ها، تلفات انرژی ندارند و از پدافند غیرعامل بالایی برخوردار هستند، نیروگاه‌های کوچک برق خورشیدی اشتغال زایی بالایی دارند و باید احداث این نیروگاه‌ها را تشویق کنیم، استان قم از محیط خوبی برای احداث نیروگاه‌های کوچک برق خورشیدی برخوردار است.

مدیر انجمن برق و الکترونیک استان قم افزود: سه سال پیش یک نیروگاه کوچک برق خورشیدی ۵ کیلوواتی با ۲۰ میلیون تومان قابل احداث بود، اما اکنون این رقم به ۶۰ میلیون تومان افزایش یافته است. قیمتش فروش هر کیلووات برق توسط دولت به مردم ۵۰ تومان است، در حالی که دولت هر کیلووات برق خورشیدی را از سرمایه گذاران به قیمت هزار و ۵۰ تومان خریداری می‌کند.

هاشمی احداث نیروگاه‌های کوچک برق خورشیدی را موجب توزیع سرمایه در کشور دانست و تصریح کرد: هر کسی با هر سرمایه‌ای می‌تواند وارد عرصه ایجاد این نیروگاه‌ها شود، محدودیت در این زمینه وجود ندارد، احداث این نیروگاه‌های کوچک برق خورشیدی موجب کاهش کمبود برق در کشور می‌شود.

مدیر انجمن برق و الکترونیک استان قم یادآورشد: تعداد زیادی مشترک برق در شهر قم وجود دارد و با تشویق این مشترکین به احداث نیروگاه‌های کوچک برق خورشیدی می‌توان حجم چشمگیری برق را در داخل شهر تولید کرد، باید در این راستا تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان در داخل شهر قم برای احداث نیروگاه‌های کوچک برق خورشیدی پرداخت شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار