۳۰ خانه تاریخی در بوشهر مرمت می‌شوند

معاون میراث فرهنگی بوشهر گفت: ۳۰ خانه تاریخی ثبت ملی استان که مالک خصوصی دارند به شکل مشارکتی مرمت می‌شوند.

نصرالله ابراهیمی معاون میراث فرهنگی بوشهر به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نصرالله ابراهیمی معاون میراث فرهنگی بوشهر بیان کرد: معماری بوشهر یک نمونه بسیار ارزشمند از معماری جنوب است و در همین راستا ۳۰ خانه تاریخی ثبت ملی استان که مالک خصوصی دارند به شکل مشارکتی مرمت می‌شوند و پیگیر تامین اعتبار این موضوع هستیم.  

او عنوان کرد: ساماندهی، حصار کشی، تعیین محدوده، بهسازی مسیر و کف سازی محور بافت از دیگر اقدامات اجرایی و مرمتی ما در سال جاری خواهد بود.

معاون میراث فرهنگی بوشهر به مرمت محور بافت و عمارت رفیعی اشاره کرد و افزود: ساماندهی محوطه‌ها و کاخ‌های هخامنشی شهرستان دشتستان امسال شروع می‌شود که در کنار این ساماندهی تمامی اسناد و تصاویر مراحل گمانه زنی و کاوش‌ها، اسلاید فیلم و نقشه محوطه‌های تاریخی این شهرستان کد گذاری شده و به شکل بهینه نگهداری می‌شوند.

ابراهیمی هم چنین از آغاز عملیات مرمت آثار تاریخی سیراف گفت و تاکید کرد: جزیره مقاوم خارگ در پهنای تاریخ این سرزمین همیشه درخشیده و حفظ و حراست از آثار تاریخی این جزیره یکی از اولویت‌ها است و در همین راستا ساماندهی و مرمت بخشی از این آثار را در دستور کار داریم و بخشی هم عملیات مرمت آن‌ها آغاز شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.