مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اجباری بسیاری از اماکن بیش از ۳ تا ۴ میلیارد تومان به روستا‌های گردشگری و مجموعه‌های تحت نظر میراث فرهنگی این شهرستان خسارت وارد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد طاهریان‌ مقدم مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گفت: شیوع ویروس کرونا موجب شد که امسال هیچ گردشگری در شهرستان حضور نداشته باشد و به همین دلیل بسیاری از تأسیسات گردشگری تحت تأثیر قرار گرفت.

او با بیان اینکه در چناران ۶ اقامتگاه بوم‌گردی و خانه مسافر داریم، افزود: بیش از ۳ تا ۴ میلیارد تومان به روستا‌های گردشگری و مجموعه‌های تحت نظر میراث فرهنگی خسارت وارد شده است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد درآمد مردم روستای اخلمد از گردشگری است، به طوری که همه ساله در ۶ ماه اول سال در شهرستان بیش از یک میلیون مسافر خارجی و بازدید کننده از روستای اخلمد و چشمه سبز گلمکان داشتیم.

طاهریان مقدم بیان کرد: چناران پتانسیل‌های بسیاری برای ایجاد اشتغال در بخش گردشگری دارد، در شهرستان ۵ مسیر گردشگری شامل فریزی، رادکان، گلمکان، چناران و اخلمد داریم، هرچند مکان‌هایی مانند دریاچه چشمه سبز، اماکن گردشگری، طبیعت‌گردی، صخره‌نوردی و کوه‌نوردی، آبشار‌های اخلمد و همچنین دریاچه مصنوعی گلبهار از جمله پتانسیل‌های بسیار خوب برای جذب گردشگر هستند، اما شیوع ویروس کرونا موجب شد گردشگری در ایام نوروز امسال به صفر برسد.

او تصریح کرد: در سال بیش از ۱۲ میلیون نفر مسافر از چناران عبور می‌کنند، که بیشترین بازدید از روستای گردشگری رادکان، آبشار اخلمد و چشمه سبز گلمکان است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران تاکید کرد: قرار گرفتن چناران در بین دو رشته‌کوه بینالود و هزار مسجد و همچنین وجود رودخانه‌های فصلی و دائمی موجب شده گردشگران بسیاری از این شهرستان بازدید داشته باشند.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.