نیتی مطرح کرد؛

زنگ خطر شیوع بیماری‌های منتقله از آب با شروع فصل تابستان

سرپرست آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره بروز بیماری‌های منتقله از آب در فصل گرما توضیح داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نیتی سرپرست آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: در فصل گرما و با مصرف بیشتر آب احتمال بروز بیماری‌های منتقله از آب بیشتر می‌شود؛ از طرفی امکان انتقال این بیماری‌ها با افزایش مسافرت‌ها و مصرف آب آشامیدنی غیرمطمئن افزایش می‌یابد.

نیتی تصریح کرد: زلال بودن آب جویبار‌ها و چشمه‌ها به معنی سالم بودن آن نیست، زیرا ممکن است آب در نقاط بالادست توسط انسان، دام، پرندگان، مزارع و باغات کشاورزی آلوده شده باشد.

سرپرست آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: آب لوله کشی شبکه‌های آب رسانی شهری و روستایی، سالم و قابل شرب بوده، چراکه این آب کلرزنی و گندزدایی شده است و تحت نظارت معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دارد.

آب ناسالم را به مدت ۳ دقیقه قبل از مصرف بجوشانید

نیتی اظهار کرد: افرادی که در روز‌های تعطیل به همراه خانواده یا دوستان به طبیعت سفر می‌کنند و در صورتی که امکان دسترسی به آب سالم بهداشتی یا آب بطری شده وجود نداشته باشد، توصیه می‌شود آب را به مدت ۳ دقیقه جوشانده و پس از خنک شدن از آن استفاده کرد.


بیشتر بخوانید


سرپرست آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد: آب‌های بسته بندی شده باید دارای تاریخ تولید و انقضا، شماره پروانه ساخت، کد یا شناسه نظارت و پروانه بهداشتی وزارت بهداشت و دارای نشان سازمان غذا و دارو باشند.

نیتی در پایان یادآوری کرد: بهتر است از مصرف شربت و نوشابه یا انواع نوشیدنی‌های بسته بندی نشده که احتمال دارد از آب آلوده یا غیر مطمئن در تهیه آن استفاده شده باشد اجتناب شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار