رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امنیت ملی، اجتماعی و اخلاقی ما در گرو شبکه ملی اطلاعات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امنیت ما در گرو شبکه ملی اطلاعات استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مسائل حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: بحث شبکه ملی اطلاعات برای کشورمان بسیار حائز اهمیت است چرا که هم نیاز عمومی همه مردم در شئونات زندگی شان است و از سوی دیگر امنیت ملی، عمومی و اجتماعی و اخلاقی ما در گرو شبکه ملی اطلاعات است.

او با اشاره به اینکه شاهد عدم تناسب بین رشد ترافیک اینترنت داخلی و خارجی هستیم، افزود: رشد ترافیک خارجی بسیار بیشتر از رشد ترافیک داخلی است و نیاز به سیاست‌های راهبردی و تعدیلی دارد که مأموریت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در شرایط فعلی شاهدیم که ارسال یک پیام ساده بین دو شهروند ابتدا به خارج می‌رود و سپس به داخل می‌آید که یک ضعف جدی است و باید حل و فصل شود.

قالیباف گفت: ما در خدمات پایه، چون پیام رسان‌ها و سیستم عامل هم دچار مشکل هستیم که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید توجه جدی به حل این مسائل کند.

او با بیان اینکه بحث صیانت در فضای مجازی، بحثی جدی و با اهمیت است گفت: کودکان، نوجوانان و خانواده‌های ما در معرض فضای آلوده هستند که بخشی از آن به تولید محتوا باز می‌گردد که وزارتخانه ارتباطات و بخش‌های فرهنگی در این زمینه مسئول هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه شاهد لجام گسیختگی و رهاشدگی در این عرصه هستیم که باید دولت و وزارتخانه ارتباطات، سیاست‌های لازم را در این راستا انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار