رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: قانون جدید مدیریت بحران دارای نگاهی فرابخشی است و می‌تواند کارآیی خوبی در هماهنگی دستگاه‌ها داشته باشد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل نجار رئیس ستاد مدیریت بحران در حاشیه جلسه ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت بحران کشور گفت: مستحضر هستید که قانونگذار کلیات قوانین را تصویب کرده و بسیاری از دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های آن باید در ادامه تدوین و تصویب شود. با توجه به اهمیت موضوع امروز سند ملی مدیریت بحران کشور در جلسه‌ای به ریاست وزیر کشور و دیگر دستگاه‌ها و نهاد‌های مذکور نهایی شد و پس از تصویب برای اجرا به شورای عالی مدیریت بحران کشور ارسال می‌شود و پس از تایید نهایی اجرایی خواهد شد.

او با اشاره به شرایط کشور ایران اظهار کرد: کشورمان کشوری حادثه خیز است و به همین دلیل ما باید همواره در برابر بحران‌های مختلف آماده باشیم. امکان وقوع زلزله‌های مهیب در کشور ما وجود دارد و طبق آمار‌های روزانه بین ۶۰ تا ۷۰ زلزله در کشور رخ می‌دهد که البته اکثر آن‌ها قدرت بسیار کمی دارد. به طور متوسط هر سال یک زلزله بین ۶ تا ۶.۲ ریشتر رخ می‌دهد و هر ۱۰ سال هم یک زلزله با بزرگی حدود ۷ ریشتر رخ می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به سیلاب‌هایی که سال گذشته در کشور رخ داده است، گفت: سال گذشته علاوه بر زلزله، ما شاهد جاری شدن سیلاب در ۲۵ استان کشور هم بودیم که خسارات زیادی را وارد کرد. قانون جدید مدیریت بحران دارای نگاهی فرابخشی است و می‌تواند کارآیی خوبی در هماهنگی دستگاه‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار