مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از هدف‌گذاری برای ایجاد سه هزار و ۹۵۰ فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند در سال ۹۹ خبر داد.

کمیته امدادبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای مدیران که با حضور دکتر طاهری نماینده مردم شهرستان‌های زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از تشکیل یک مجلس انقلابی و ولایی در تراز جمهوری اسلامی گفت: امیدواریم در این مجلس برای محرومیت‌ زدایی و توجه به اقشار آسیب‌پذیر کار‌های جدی، اساسی و ریشه‌ای انجام شود.
 
او کمیته امداد را مولود انقلاب خواند و گفت: کمیته امداد در طول بیش از چهار دهه فعالیت خود خدمات ارزشمندی را در حوزه‌های مختلف به جامعه هدف ارائه کرده است که نمونه بارز آن رزمایش همدلی که در استان زنجان از طریق هجده آشپزخانه، یکصد و سیزده هزار و ۷۰۰ پرس غذای گرم و قریب به ۳۲هزار بسته سبد غذایی، با اعتباری بالغ‌ بر۷میلیارد تومان از طریق مراکز نیکوکاری، مردم و خیران مساعدت شد.

صفری با بیان اینکه هدف اصلی کمیته امداد در بخش‌های مختلف توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان تحت حمایت است، افزود: راهبرد کمیته امداد استان زنجان ایجاد اشتغال برای جامعه هدف و خروج توانمند آنان از برنامه‌های حمایتی کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته سه هزار  و ۶۹۵ فرصت شغلی و کاریابی با تسهیلاتی بیش از ۸۷ میلیارد تومان ایجادشده است، افزود: امسال هدف‌گذاری شده است سه هزار و ۹۵۰ فرصت شغلی جدید با اعتباری نزدیک به یکصد و ۳۰ میلیارد تومان برای مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند ایجاد شود.

او تهیه مسکن و سرپناه را یکی دیگر از اضلاع توانمندسازی مددجویان تحت حمایت عنوان کرد و گفت:سال گذشته برای احداث، خرید و تعمیرات ۲ هزار و دویست و ۳۴ قلم خدمت مسکن به مددجویان تحت حمایت استان زنجان ۱۵میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

صفری همچنین به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد برای خانواده‌های تحت حمایت اشاره کرد و گفت: در بخش فرهنگی بیش از ۵ هزار نفر در قالب اردو‌های مختلف از عتبات عالیات گرفته تا اعزام به مشهد، قم و جمکران، سفر‌های علمی، فرهنگی و تفریحی این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به ارائه بیش از ۲۲ هزار آموزش به مددجویان اشاره کرد و افزود: این آموزش‌ها در راستای مهارت‌های زندگی، سبک زندگی دینی، تاب‌آوری و کنترل خشم و اضطراب و بیشتر در محل زندگی افراد ارائه ‌شده است.

او با بیان اینکه خدمات این نهاد در استان زنجان به گرو‌ه های مختلف تحت حمایت ارائه می‌شود تصریح کرد: ۲۸هزار خانواده با جمعیت ۵۵ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌باشند که می‌توان به هزار و ۲۹۰ نفر ایتام، ۱۵هزار زن سرپرست خانوار و نزدیک به ۱۹ هزار سالمند اشاره کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان پیشنهاد‌هایی نیز به نماینده مردم زنجان در جهت حمایت از محرومین ارائه کرد که ازجمله تصویب قوانین به نفع محرومین تقویت مشاغل خرد و خانگی با نگاه تسهیل گرایانه و ارائه مجوز ونظارت بر فعالیت و عملکرد موسسات خیریه به کمیته امداد برای جلوگیری از موازی کاری و رعایت عدالت در توزیع خدمات از جمله این پیشنهادات بود.

طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از فعالیت‌های کمیته امداد توجه به برنامه کلان در محرومیت زدایی و مناطق محروم را مهم عنوان کرد و افزود: این مجلس پتانسیل خوبی برای استفاده کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌باشد و نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان استان زنجان آماده همکاری جدی با کمیته امداد هستند، تا به فرمایش مقام معظم رهبری در حوزه عدالت اقتصادی وتوزیع عادلانه خدمات کمک کنند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.