معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : وزیر بهداشت مجوز تاسیس پارک علم و فناوری سلامت کرمانشاه را به عنوان نخستین مرکز در غرب کشور صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : این موافقت بنا بر رای دویست و هفتاد و هفتمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی صادر شده است.

او صدور مجوز پارک علم و فن آوری سلامت در استان را برترین موفقیت دانشگاه علوم پزشکی در حوزه فن آوری دانست و گفت : مرکز رشد دانشگاه در واقع یک انکوباتور برای شرکت‌های دانش بنیان است و شرکت‌هایی که در حوزه فناوری سلامت فعالیت دارند پس از طی مراحل پیش رشد و رشد باید خارج شوند و در پارک علم و فناوری فعالیت خود را ادامه دهند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: تاکنون تنها در شهر‌های بزرگ مانند مشهد و تهران علاوه بر پارک علم و فناوری وزرات علوم، پارک وزارت بهداشت نیز راه اندازی شده است.

او افزود: باتوجه به این مسئله برای پیشرفت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت وزارت بهداشت مجوز ایجاد پارک علم و فناوری سلامت را جهت شهر‌های بزرگ و برای هر کلان منطقه در دستور کار قرار داد.

نجفی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با رتبه بسیار خوبی در حوزه فناوری به دست آورد و در نهایت با ارایه درخواست توسط حوزه معاونت تحقیقات و فناوری و ارسال آن به شورای گسترش دانشگاه‌ها موفق شدیم مجوز پارک علم و فناوری سلامت در استان را دریافت کنیم.

او گفت: این موفقیت بسیار بزرگی است و در آینده نتایج و ثمرات بسیار ارزشمندی را در حوزه علم و فناوری سلامت برای دانشگاه علوم پزشکی و همچنین استان کرمانشاه درپی خواهد داشت.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باصدور این مجوز، کرمانشاه تنها استان غرب کشور است که ۲ پارک علم و فناوری خواهد داشت. یک پارک وزارت علوم که مجوز آن به جهاد دانشگاهی داده شده و پارک علم و فناوری سلامت که مجوز آن به دانشگاه علوم پزشکی داده شده است.

او افزود: آنچه در این پارک اتفاق می‌افتد به این گونه است که شرکت‌هایی که از مرحله رشد در انکوباتور خارج می‌شوند وارد پارک می‌شوند و دارای یک سری امتیازات می‌شوند از جمله معافیت‌های مالیاتی که یک امتیاز بزرگ است.

نجفی ادامه داد: تا قبل از این شرکت‌های ما باید وارد پارک وزارت علوم می‌شدند که با دریافت این مجوز تمام شرکت‌هایی که در حوزه سلامت کار می‌کنند پس از طی مرحله رشد و پیش رشد وارد پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه می‌شوند.

او با بیان اینکه دریافت این مجوز می‌تواند تمام شرکت‌های فعال حوزه سلامت در استان‌های همجوار را نیز زیرپوشش قرار دهیم، گفت: به دلیل امکانات بسیار خوبی که در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه وجود دارد این شرکت‌ها می‌توانند پس از ورود به پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه، برای ارایه محصولات در بازار به سرعت پیشرفت کنند و محصولات خود را روانه بازار کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.