مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت:در سه ماه اول امسال ، ۱۵ درصد ظرفیت واحد‌های اقامتی گردشگران در اصفهان تکمیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون اله یاری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا در فلات مرکزی ایران تاثیرات فراوانی بر روند رو به رشد صنعت گردشگری در استان اصفهان گذاشته است گفت: ضریب اشغال واحد‌های اقامتی استان اصفهان در نیمه اول اسفند پارسال به کمتر از ۳ درصد رسید.

فریدون اله یاری افزود: با توجه به مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا، تمامی تاسیسات گردشگری استان اصفهان شامل اقامتی، پذیرائی و تفریحی از اواخر نیمه دوم سال ۱۳۹۸ تا اواسط اردیبهشت سال ۱۳۹۹ تعطیل شد و در این مدت، تمامی تاسیسات گردشگری استان اصفهان به منظور مبارزه با بیماری کرونا تعطیل شد.

او گفت: با توجه به بازگشائی واحد‌های اقامتی استان با ۵۰ درصد ظرفیت خود و با توجه به پشت سر گذاشتن دور اول شیوع این بیماری، صنعت گردشگری استان اصفهان در ۴۵ روز گذشته به تدریج فعالیت‌های عادی خود را از سر گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان افزود: در ایامی همچون تعطیلات عید سعید فطر و دیگر تعطیلات، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حدود ۱۵ درصد از ظرفیت اقامتی استان مورد استفاده قرار گرفت.
فریدون الهیاری گفت: پارسال و در فصل بهار حداقل سه میلیون نفر گردشگر داخلی و بیش از ۲۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی از آثار و جاذبه‌های استان اصفهان بازدید کردند.

او افزود: در تلاش هستیم با جلب مشارکت نهادهائی همچون بانک‌های عامل استان، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی، شرایطی ماننداستمهال در پرداخت وام ها، ارائه وام‌های کم بهره به فعالان گردشگری و یا تخفیف‌های مالیاتی برای پرداخت حقوق کارمندان واحد‌های گردشگری فراهم آوریم تا فعالان گردشگری استان بتوانند فعالیت‌های خود را به تدریج از سر گیرند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.