رئیس جدید فدراسیون تنیس، در این ۴ سال باقی مانده از ریاستش، با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از گذشت حدود ۳ سال بلاتکلیفی در راس فدراسیون تنیس، بالاخره داوود عزیزی ریاست این فدراسیون پرحاشیه و کم مدال را برعهده گرفت. با وجود اینکه در ذهن همگان تنیس ورزشی سطح بالا و برای قشری خاص محسوب می‌شود، اما مشکلات مالی عدیده‌ای در این فدراسیون وجود دارد.

داوود عزیزی چالش مهم ۴ ساله‌ای را پیش روی خود دارد و وزارت ورزش و جوانان نیز به این فدراسیون در مجمع انتخاباتی تنیس گوشزد کرد، در صورتی که کم کاری از فدراسیون‌های کم مدال صورت بگیرد، قطعا در رقم بودجه شان در سال‌های آینده تاثیرگذار خواهد بود. عزیزی باید چند مورد مهم را در اولویت کاری خود در جمع خانواده تنیس قرار دهد، او به برخی از موارد هم خود در اظهارات اخیرش اشاره کرده است که به ترتیب به آن‌ها می‌پردازیم.

انتخاب سرمربی تیم ملی تنیس و وضعیت نامشخص کادر فنی

سعید احمدوند سرمربی تیم ملی تنیس بعد از مجید شایسته با مدیران موقت فدراسیون تنیس به مشکل جدی برخورد و تا آستانه استعفا هم پیش رفت و حدود ۱۰ ماهی است که وضعیت سرمربیگری تیم ملی نامشخص است. عزیزی در بدو ورود قول داد به این موضوع رسیدگی خواهد کرد و در روز‌های اولیه حضورش در فدراسیون با تشکیل کمیته فنی، ضمن نظرخواهی از پیشکسوتان تنیس، به صورت کارشناسانه با بررسی گزینه‌های داخلی و خارجی وضعیت سرمربیگری تیم ملی را مشخص خواهد کرد. چیزی که مشخص است احمدوند جایی در گزینه‌های عزیزی و تیم جدیدش ندارد و تنیس بعد از ۸ سال باید با سرمربی جدیدی فعالیت خود را با شروع تورنمنت‌ها آغاز کند.

چالش‌های ریز و درشت در مسیر ۴ ساله عزیزی در تنیس ایران

تسویه حساب با ملی پوشان سابق

چند ماه پیش احمد نامنی سرپرست فدراسیون تنیس به همراه تیمش، حقوق یک سال معوقه کادر فنی و بازیکنان تیم ملی را تسویه کرد و حالا شواهد نشان می‌دهد برخی از ملی پوشان سابق چند سال گذشته، بابت حضور در برخی از تورنمنت‌ها طلب‌هایی از فدراسیون دارند که عزیزی و تیم جدید امور مالی اش با رسیدگی این پرونده‌ها باید سر و سامانی به لیست طلبکاران و شاید بدهکاران احتمالی بدهد، چون در زمان مجید شایسته مالیات‌های معوقه‌ای روی دوش فدراسیون سنگینی می‌کرد که تا قطع تلفن و برق این ساختمان فدراسیون هم پیش رفت!  

استارت لیگ بعد از وقفه چند ساله

لیگ برتر تنیس چند سالی است که برگزار نمی‌شود و عملا پویایی که از این رشته ورزشی انتظار می‌رود را شاهد نبوده ایم. برگزار نشدن لیگ موجب شد تا بازیکنان در تورنمت‌های آزاد و در قالب جایزه بزرگ شرکت کنند که همین موضوع دست کادر فنی را برای انتخاب بهترین‌ها برای تیم ملی بسته نگه می‌داشت. یکی از مسائلی که فدراسیون تنیس زیر دست عزیزی به آن فکر می‌کند، استارت مجدد لیگ است و عزیزی روی این قضیه تاکید ویژه‌ای دارد و به نظر می‌رسد به زودی برگزاری مسابقات لیگ را شاهد باشیم.

جذب حامی مالی

حامی مالی به غیر از رشته فوتبال، تبدیل به معضل بزرگی در رشته‌های منهای فوتبال شده که در تنیس طی این چند سال خود را به شدت نشان داده است. بازیکنان تیم ملی برای جذب حامی مالی به تنهایی اقدام می‌کنند و گا‌هی برای جذب حامیان مالی دچار دردسر‌های گذری هم شده اند. حامی مالی به شدت می‌تواند روی درآمدزایی فدراسیون و بالا بردن سطح کیفی مسابقات آزاد و در همچنین لیگ، تاثیر مثبتی بگذارد.

چالش‌های ریز و درشت در مسیر ۴ ساله عزیزی در تنیس ایران

پیگیری استعدادیابی در بخش پایه 

کسری رحمانی، اعجوبه تنیس پایه کشورمان بار‌ها با درخشیدن در تورنمت‌های بین المللی و آسیایی نشان داد هنوز استعداد‌های زیادی در دل تنیس یافت می‌شوند که در صورت حمایت فدراسیون و ورزشی‌ها می‌توان به آینده این رشته و تشکیل یک تیم ملی قدرتمند در اکثر رده‌های سنی امیدوار ماند. بخش پایه هم از سری مواردی است که عزیزی باید توجه و سرمایه گذاری ویژه‌ای روی آن داشته باشد.

برگزاری کلاس‌های بازآموزی مربیان تنیس

آخرین اقدام مدیران موقت فدراسیون تنیس، صدور کارت مربیگری و بالا بردن قیمت این کارت‌ها برای حدود ۱ سال بود که با واکنش‌های زیادی رو به رو شد. پیگیری‌های اخیر ما نشان داد از دهه‌های پیش هم کلاس بازآموزی برای مربیان تنیس برگزار نمی‌شد تا روی تسهیل صدور کارت‌ها تاثیر مستقیم بگذارد. مطمئنا برگزاری این کلاس‌ها برای مربیان آماتور و حرفه‌ای می‌تواند بار انتقاداتی که چند سالی است فدراسیون را نشانه گرفته است، کاهش دهد.

برگزاری تورنمنت‌های بین المللی تنیس در ایران

در زمان مجید شایسته هر وقت صحبت از برگزاری تورنمنت‌های بین المللی در ایران می‌شد، پای بودجه وسط می‌آمد. در صورتی که در روز‌های اول مدیریت او چند مسابقه خوب و سطح بالا در ایران برگزار شد که یکی از آن‌ها در ارتقای سطح تنیس ایران تاثیر بسزایی داشت. یکی از دغدغه‌های مهمی که بازیکنان تنیس را به خود مشغول کرده است رقابت‌های جایزه بزرگ در سطح بین المللی و برپایی اش در ایران است که قطعا می‌تواند روی کیفیت تنیس کشورمان و انگیزه تنیسور‌ها تاثیر خود را بگذارد.

چالش‌های ریز و درشت در مسیر ۴ ساله عزیزی در تنیس ایران

 دیویس کاپ، افق تنیس ایران

همه اهداف ریز و درشت فدراسیون، چه در رده پایه و چه در رده‌های بالاتر و پیدا کردن راه حل در نهایت به درخشش بازیکنان ما در رقابت‌های مهمی مانند دیویس کاپ نمود پیدا خواهد کرد. تنیس ایران این روز‌ها در بدترین شرایط خود به سر می‌برد و طبق اظهارات عزیزی، تنیس به بیماری دچار شده و حالا با خرد جمعی باید فکری به حال این رشته المپیکی کرد. تنیس  در هر جای دنیا طرفداران خاص خود را دارد و قطعا با معالجه بیماری اش می‌تواند بر تعداد هواداران خود بیافزاید.

انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار