دبیرستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان ۲۰ درصد قاچاق کالا در کشور را مربوط به لوازم خانگی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علی خداویسی دبیرستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان در کارگروه فرهنگی و اجتماعی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا با تبریک هفته قوه قضائیه که از ششم تا دوازدهم تیرماه است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال ۸۱ فرمانی مبنی بر مبارزه با قاچاق کالا صادر کردند و در این راستا دستگا‌ههای استان نیز در این حوزه تلاش کرده‌اند، اما انتظارات بیشتری از دستگا‌ههای فرهنگی وجود دارد و می‌طلبد تلاش بیشتری صورت گیرد.

او با اشاره به اینکه فرهنگسازی مصرف کالای ایرانی به تلاش خود ما ایرانیان و برنامه‌ریزی مسوولان بستگی دارد، افزود: مردم ما باید این فرهنگ را بپذیرند که برای مقابله با قاچاق کالا و حمایت از کالای داخلی باید فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا را نهادینه کنند.

خداویسی اعلام کرد: برخورد و مقابله پاسخگوی ریشه‌کنی قاچاق نیست و باید راهکار‌های علمی، هدفمند و هوشمندانه ارائه شود و ادارات فرهنگی نیاز است که یاریگر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا باشند.

دبیرستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان عنوان کرد: ۲۰ درصد قاچاق کشور یعنی دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در طول سال قاچاق لوازم خانگی را در سطح کشور شاهدیم و این ضربه شدیدی به اقتصاد کشور وارد می‌کند و باید مردم آگاهانه و هوشمندانه برای مبارزه با قاچاق کالا همراه باشند.

خداویسی با اشاره به نامگذاری امسال بعنوان جهش تولید، بیان کرد: امیدواریم اِرق ایرانی مردم بحدی باشد که با رغبت و میل باطنی کالای ایرانی را خریداری کنند تا زمینه جهش تولید در کشورما فراهم شود.

او به برنامه‌های هفته قوه قضائیه پرداخت و بیان کرد: استفاده از ظرفیت سایت‌ها و رسانه‌ها برای بیان مضرات قاچاق کالا و همچنین حمایت از کالای ایرانی و استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی برای مقابله با قاچاق کالا از برنامه‌های این هفته در استان کردستان خواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.