مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از اجرا و تجدید خط کشی در تمامی محور‌های شریانی حوزه استحفاظی استان فارس به طول ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای استان فارس از اجرا و تجدید خط کشی در تمامی محور‌های شریانی حوزه استحفاظی استان فارس به طول ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خبر داد.

او افزود: اجرای خط کشی باعث کاهش تصادفات به خصوص در شب می‌شود و می‌تواند مشخصات جاده و دید را به راننده در شب معرفی کند و در محور‌های دوطرفه سهم عبور ترافیک را مشخص کند و تعداد تصادفات فوتی و جرحی خصوصاٌ تصادفات رخ به رخ را کاهش دهد.
 
سیاهپور اظهار داشت: با توجه به گستردگی طول راه‌های استان، خط کشی در اولویت کاری سازمان راهداری است و تا کنون برای خط کشی ۴۵ هزار کیلومتر راه مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده که از مسئولان استانی انتظار داریم نسبت به افزایش اعتبارات استانی در حوزه راهداری همکاری لازم را داشته باشند چرا که این اعتبارات جوابگوی خط کشی کلیه محور‌های استان نیست.
 
این گزارش حاکی از آن است که استان فارس با ۱۷ هزار کیلومتر راه (بدون لارستان) شامل بیش از ۱۳۸۰ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه فرعی، نزدیک به ۱۱ هزار کیلومتر راه روستایی، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شریانی و... از جمله استان‌های مهم در حوزه حمل و نقل جاده‌ای کشور است.
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار