هدف و رسالت اپلیکیشن سیگنال، ارائه خدماتی است که می‌تواند کاربران را در راه ورود به بازار بورس و سوددهی یاری کند و در همین راستا، چندی پیش قابلیت احراز هویت غیرحضوری سجام برای اولین بار در کشور به این اپلیکیشن اضافه شد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیگنال، اپلیکیشنی ایرانی در حوزه بورس و بازارهای سرمایه‌گذاری است که با ارائه قابلیت‌های متنوع در این حوزه، محتوای آموزشی رایگان و ارائه تحلیل‌های دقیق بازار، توانسته در میان کاربران به محبوبیت بالایی دست پیدا کند؛ در واقع بد نیست بدانید که چندی پیش، این اپلیکیشن به یک میلیون نصب فعال در گوگل پلی دست پیدا کرده است.

هدف و رسالت اپلیکیشن سیگنال، ارائه خدماتی است که می‌تواند کاربران را در راه ورود به بازار بورس و سوددهی یاری کند و در همین راستا، چندی پیش قابلیت احراز هویت غیرحضوری سجام برای اولین بار در کشور به این اپلیکیشن اضافه شد.

 

با استفاده از قابلیت احراز هویت غیرحضوری سجام، کاربران می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان، فرآیند احراز هویت خود را انجام داده و در سریع‌ترین زمان ممکن، کد بورسی خود را دریافت کنند؛ این موضوع علاوه بر کاهش وقت و هزینه‌ها، نیاز به مراجعه حضوری را کاهش داده که در این ایام شیوع بیماری کرونا، امر مهمی به شمار می‌رود.

این قابلیت چندی پیش به اپلیکیشن سیگنال اضافه شد و براساس آمار منتشر شده، تاکنون بیش از 200 هزار احراز هویت موفق با این اپلیکیشن به ثبت رسیده است.

معمولا پس از ثبت نام در سامانه سجام جهت دریافت کد بورسی، کاربران باید اقدام به احراز هویت کنند تا مطمئن شد که فقط خود آن شخص قصد ورود به بازار بورس را دارد و از هویت او سو استفاده نشده است. به طور معمول، این پروسه توسط دفاتر پیشخوان انجام می‌شود، اما حالا کاربران گزینه احراز هویت غیرحضوری سجام را نیز پیش روی خود دارند.

احراز هویت

قابلیت احراز هویت غیرحضوری سجام، مبتنی برفناوری هوش مصنوعی است؛ این یعنی که سیگنال با استفاده از الگوریتم‌های تشخیص چهره، تشخیص زنده بودن مخاطب و یادگیری ماشین، توانایی شناسایی کاربر واقعی را دارد. در فرآیند احراز هویت غیرحضوری سجام، کاربر ابتدا باید از چهره و امضای خود عکس گرفته و سپس در حین خواندن یک متن مشخص شده، از صورت خود ویدیو ضبط کند تا با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، اطلاعات او تایید شوند.

این‌ها مراحل اصلی فرآیند احراز هویت غیرحضوری سجام با استفاده از اپلیکیشن سیگنال است، اما از زمان عرضه قابلیت احراز هویت غیرحضوری سجام، بسیاری از افراد اعلام کرده‌اند که توانایی خواندن متن خواسته شده را به دلایل مختلف را ندارند.

سیگنال بازخورد این دسته از کاربران را شنیده و به همین خاطر، قابلیت احراز هویت غیرحضوری سجام برای افراد بی‌سواد و ناتوان در تکلم را به آخرین نسخه از اپلیکیشن خود اضافه کرده است.

مراحل ابتدایی احراز هویت غیرحضوری مانند نسخه‌های قبلی است؛ کافیست اطلاعات خود را وارد کرده، و از چهره و امضای خود عکس بگیرید. حال زمانی که کاربر به مرحله ضبط ویدیو می‌رسد، دو گزینه مختلف در اختیار او قرار می‌گیرد:

سجام

  • خواندن یک عبارت مشخص شده
  • اجرای حرکت با اشاره

 

با انتخاب گزینه "اجرای حرکت با اشاره"، کاربر باید دوربین را مقابل صورت خود گرفته و حرکت‌های اشاره خواسته شده را با دست در مقابل دوربین انجام دهد. به این صورت، دیگر نیازی به خواندن یک متن مشخص شده نیست و افراد بی‌سواد و ناتوان در تکلم نیز می‌توانند فرآیند احراز هویت خود را انجام دهند.

تا پیش از این، قابلیت هوش مصنوعی سیگنال، توانایی تشخیص کلمات گفته شده و چهره کاربر را داشت، اما به لطف افزوده شدن الگوریتم‌های جدید، اپلیکیشن می‌تواند حرکت‌های دست را نیز تشخیص دهد که در میان اپلیکیشن‌های ایرانی، یک قابلیت کاملا منحصر به فرد به شمار می‌رود. البته درهنگام انجام فرآیند احراز هویت غیرحضوری سجام با استفاده از این ویژگی، باید چند نکته را رعایت کرد:

 

  • حرکات حتما با دست راست انجام شود
  • صورت متقاضی حتما باید در کادر نمایش، مشخص باشد
  • درحین انجام هر حرکت، حداقل دو ثانیه مکث کنید
  • فاصله شخص با دوربین به گونه‌ای باشد که هم صورت و هم دست متقاضی مشخص باشد

 

اپلیکیشن سیگنال هم اکنون برای دو پلتفرم اندروید و آی‌او‌اس موجود است که می‌توانید از طریق این لینک، اپلیکیشن را برای تلفن هوشمند خود دانلود و نصب کنید.

 

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار