علی قوام، معاون بیمه و درمان اداره کل بیمه سلامت استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،گفت: یکی از موضوعات مهم در خصوص ارائه خدمات بیمهای به بیمه شدگان سازمانها استحقاق ارائه خدمات در زمان دریافت خدمت است.
او افزود: استحقاق درمان مفاهیم مختلفی از جمله اعتبار بیمه نامه، تناسب دریافت خدمت بانوع نیاز بیمه شده، تواتر استاندارد ارائه خدمت، همپوشانی بیمهای و... را در برمی گیرد.
قوام باتاکید براهمیت موارد مورد نظر تصریح کرد: برای توزیع عادلانه خدمات سلامت و ایجاد دسترسی منطقی و پایدار به خدمات بیمهای مدتی است این طرح درسازمان بیمه سلامت درالویت کار قرار گرفته است.
معاون بیمه و درمان اداره کل بیمه سلامت استان کرمان درادامه گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و باهدف کاهش مراجعه بیمه شدگان به ادارات بیمه و دفاتر پیشخوان سیاست اداره کل بیمه سلامت استان به کاهش کاربرد دفترچه بیمه سلامت از روشهای مختلفی صورت گرفته است از جمله امکان دریافت خدمات دربخش سرپای و بستری بدون نیاز به دفترچه و صرفا با ارایه کدملی و کارت شناسایی عکس دار، نیاز نداشتن به تمدید دفاتر بیمه باتوجه به امکان استحقاق سنجی و بهره گیری از اعتبار بیمه نامه درسامانههای بیمه سلامت و ایجاد ارتباط بابیمه شدگان و اطلاع رسانی به آنها ازطریق سامانههای الکترونیک از جمله ۱۶۶۶ و روش های دیگر برای کاهش مراجعه بیمه شدگان است.
او تصریح کرد: با عنایت به استقرار نسخه نویسی الکترونیک و فراهم شدن زیر ساختهای لازم برای تجویز الکترونیکی نسخ خدمات تشخیصی و درمانی از ابتدای تیر ماه سال جاری و تا زمان حذف کامل دفترچه بیمه، تمامی دفاتر بیمه سازمان بیمه سلامت در کلیه صندوقهای بیمهای بدون درج تاریخ اعتبار در دفاتر بیمه صادر میشوند و ملاک عمل برای ارائه خدمات به بیمه شدگان "استحقاق سنجی" یا همان بررسی الکترونیکی و هوشمند وضعیت بیمهای بیمه شده توسط مراکز ارائه دهنده خدمت برای اطمینان از اعتبار بیمه نامه و مجاز بودن دریافت خدمات در تعهد بیمه گر برای بیمه شده است.
قوام درپایان افزود: همچنین بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت برای اطلاع از اعتبار وضعیت بیمهای خود میتوانند از کد دستور# ۱۶۶۶* استفاده کنند.
انتهای پیام/ی