دانشمندان ژاپنی موفق به ساخت ماسکی هوشمند شدند که امکان دریافت صدای ماسک زننده و تبدیل آن به گفتار و نوشتار را دارد.

 به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ژاپنی‌ها اعلام کردند موفق به تولید ماسکی شده اند که می‌تواند صدای فرد را به صورت کلمه در گوشی هوشمند ثبت کند تا به این ترتیب، مشکلاتی را که ماسک زدن در جا‌هایی مثل فروشگاه‌ها برای ارتباط میان فروشنده و مشتری ایجاد کرده است از میان برود.

استفاده از ماسک برای محافظت فرد از ابتلا به کووید ۱۹ یا انتقال آن به دیگر افراد در دوران کرونایی، باعث ایجاد محدودیت و دشواری‌هایی برای ارتباط بین فروشنده و خریدار نیز شده بود به شکلی که آنچه که فروشنده از پشت ماسک به خریدار می‌گفت، در برخی موارد چندان مفهوم نبود و همین امر باعث ایجاد مشکلاتی در ارتباط بین دو طرف می‌شد.

اکنون محققان ژاپنی در شرکت دانوت روبوتیک (Donut Robotics)، ماسکی موسوم به «c-mask» را تولید کرده اند که علاوه بر اینکه مزیت‌های یک ماسک معمولی در حفاظت افراد در برابر ویروس کووید ۱۹ را دارد، قابلیت دریافت صدای فرد ماسک زننده و تبدیل آن به نوشتار را دارد.

 این ماسک می‌تواند نوشتار را در مرحله بعدی، به صورت صوت قابل فهم از گوشی همراه هوشمند پخش کند تا از بروز هرگونه ابهام در ارتباط بین دو نفر در مکان‌هایی مانند فروشگاه‌ها جلوگیری شود.

تولید کنندگان این ماسک‌ها مدعی اند محصول آن‌ها حتی قادر است در صورتی که فرد ماسک زننده با سرعت حرف بزند، صدای وی را پردازش و در گوشی همراهی که با این ماسک همخوانی پیدا کرده است، به جمله تبدیل و برای مخاطب به صورت نوشتاری یا صوتی ارائه کند.

اولین محموله پنج هزار تایی از این ماسک‌ها از ماه سپتامبر (شهریور) برای فروش در چین، آمریکا و اروپا آماده فروش خواهند بود و این شرکت حدود ۴۰ دلار برای هر ماسک قیمت تعیین کرده است.

این شرکت در عرضه نخست خود از این دست ماسک در بازار ژاپن، توانسته است ۲۶۰ هزار دلار درآمد به دست آورد که رقمی قابل توجه به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
40 ضربدر 20000 تومان میشه 800 هزار تومن به پول ما !
آخرین اخبار