پرونده اصناف سیل‌زده پلدختر هفته آینده به بانک معرفی می‌شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: پرونده اصناف خسارت دیده از سیل فروردین ۱۳۹۸ هفته آینده به بانک‌های عامل معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: پرونده اصناف خسارت دیده از سیل فروردین ۱۳۹۸ هفته آینده به بانک‌های عامل معرفی می‌شود.

محمدرضا صفی خانی روزشنبه درحاشیه بازدید از واحد‌های تولیدی پلدختر  اظهار داشت: اطلاعات آن دسته از صنوف پلدختر که در جریان سیل سال گذشته آسیب دیدند، توسط خود آن‌ها در سامانه سجاد ثبت شد.

او افزود: این اطلاعات در راستای کمک به این افراد مورد تحقیق و بازیابی قرارگرفت و براساس آن کارگروهی در استان تشکیل شده که باید راستی آزمایی کنندتا پرونده‌ها به بانک ارجاع داده شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: مقدمات این کار فراهم شده و بانک‌های عامل اعلام آمادگی کردند.

صفی خانی افزود: تعدادی از افراد سیل زده و آسیب دیده ازتسهیلات بانک مسکن استفاده کردند که تسهیلات جدید براساس شرایطی به آن‌ها پرداخت می‌شود و شرایط استفاده از تسهیلات برای عده‌ای که تا کنون از تسهیلات استفاده نکردند، متفاوت است.

او، میزان آسیب ها‌ی وارده به اصناف پلدختر براثرسیل را بالا ارزیابی کرد و یادآورشد: تلاش می‌شود تسهیلات به نحو احسن به این آسیب دیدگان ازسوی بانک‌های عامل تخصیص داده شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان افزود: اصناف پلدختر با وجود آسیب‌های جدی، اما توانستند باکمترین میزان تسهیلاتی که در اختیار آن‌ها قرارگرفت رونق را به بازار برگردانند و در حال حاضرعلی رغم متضرر شدن به فعالیت خود شکل دادند که امید می‌رود این تسهیلات بخشی از ضرر آن‌ها جبران کند.

صفی خانی به طرح‌های اقتصادی در شهرستان پلدختر اشاره کرد و گفت: با پیگیری مسئولان باب خوبی در رابطه با ظرفیت‌های موجود در شهرستان بازشده از جمله مینی پالایشگاه که از پروژه‌های بی نظیر ملی بود و در مدت زمان خیلی کوتاهی آماده بهره برداری شده است.

او افزود: مشکلات زیرساختی پالایشگاه پلدختر در جلسه هفته گذشته با حضور مدیران دستگاه‌ها مطرح شد و رفع آن در حال بررسی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان این که کشف آهک می‌تواند عامل توسعه شهرستان پلدختر باشد یادآورشد: پیشنهاد می‌شود طرح توسعه شهرستان پلدختر با توجه به شرایط موجود تدوین شود که استارت توسعه در منطقه پلدختر زده شده و این قابلیت وجود دارد که در چند سال آینده سرعت بیشتری بگیرد.

صفی خانی گفت: پیشنهاد می‌شود برنامه توسعه میان مدت و بلند مدت شهرستان پلدختر مبتنی بر ظرفیت‌های موجود به ویژه معادن شهرستان تنظیم و چند پروژه خاص استخراج شود و پیگیری این پروژه‌ها تا متنج به نتیجه ادامه یابد و پس از توافق، نتیجه به مردم اعلام شود.

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.