از کشف ۶۲ دستگاه ماینر غیر مجاز تا توقیف ۱۷ دستگاه موتور سیکلت قاچاق در یزد

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۸ تیرماه سال ۹۹ را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سرهنگ محمدرضا هاشمی فر جانشین فرمانده انتظامی استان یزد گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان بافق در طرح مبارزه با قاچاق کالا و مقابله قاطعانه با معضل شوم قاچاق و با اطلاع از اینکه تعداد زیادی موتورسیکلت غیرمجاز در انباری در سطح شهر نگهداری می‌شود هماهنگی‌های لازم را در این خصوص انجام دادند.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان پس از اخذ مجوز‌های لازم و در یک عملیات پلیسی انبار را مورد بازرسی قرار دادند و موفق شدند تعداد ۱۷ دستگاه انواع موتور سیکلت غیر مجاز و قاچاق را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان در پایان با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی موتورسیکلت‌های کشف شده را ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، گفت: در این رابطه دو نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سیگار‌های قاچاقی که به یایتخت نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان خاتم از کشف ۶۳ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ غلامرضا کشوری فرمانده انتظامی شهرستان خاتم گفت: در طرح مبارزه با کالای دخانی قاچاق ماموران پلیس خاتم اقدام به راه اندازی تور ایست و بازرسی موقت و کنترل خودرو‌های عبوری کردند.

کشوری افزود: مأموران در هنگام بازرسی از خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و خودر را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۶۳ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به مارک‌های مختلف کشف و یک نفر متهم نیز دستگیر شد.

سرهنگ کشوری با بیان اینکه متهم قصد انتقال کالای قاچاق مکشوفه از استان‌های جنوبی به پایتخت را داشت، اعلام کرد: کارشناسان ارزش این محموله را ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاتم در پایان گفت: محموله دخانی کشف شده به اداره دخانیات استان یزد تحویل داده شد.

کشف ماینر‌هایی که بین زمین و هوا معلق بود

سرهنگ محمد حسن کارگر سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان یزد گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان یزد با انجام کار اطلاعاتی از دپو تعدادی دستگاه ماینر (دستگاه استخراج ارز دیجیتال) در یک انبار در شهر یزد مطلع شدند.

او با اشاره به رصد اطلاعاتی و اخذ مجوز قضائی، افزود: ماموران پس از تکمیل تحقیقات و در بازرسی از این انبار ۶۲ دستگاه ماینر غیر مجاز کشف کردند.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان یزد با بیان اینکه ارزش ریالی این دستگاه‌های استخراج ارز به همت کارشناسان مربوطه چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است بیان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و تلاش برای  دستگیری متهم ادامه دارد.

 دستگیری سارقان و خریدار اموال مسروقه در بافق

سرگرد شهرام طولابی نژاد فرمانده انتظامی شهرستان بافق گفت: مأموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۱ مرکزی بافق در چهار عملیات نه نفر سارق و خریدار اموال مسروقه را دستگیر کردند.

او افزود: مأموران کلانتری و پلیس آگاهی شهرستان بافق با اطلاع از چندین مورد سرقت در سطح شهرستان اقدامات لازم برای شناسایی و دستگیری سارقان را آغاز کردند.

سرگرد طولابی نژاد ادامه داد: با تلاش مأموران انتظامی و با اقدامات پلیسی و در چهار عملیات جداگانه چهار نفرسارق و پنج نفر خریداران اموال مسروقه شناسایی و دستگیر شدند.

او اظهار داشت: سارقان اموالی از قبیل ۱۰ تن خوراک دام، وسایل منزل، مدارک هویتی و سرقت وسایل یک شرکت را انجام داده و جهت فروش در اختیار پنچ نفر مالخر قرار داده بودند که همگی شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بافق گفت: با تلاش مأموران و اعتراف سارقان، اموال مسروقه کشف و در مراحل قانونی به مالباختگان تحویل شد و متهمان نیز روانه زندان مرکزی یزد شدند.

کشف شش کیلو و ۵۵۳ گرم انواع مواد مخدر در محلات یزد

سرهنگ منوچهر نصیری فرمانده انتظامی شهرستان یزد گفت: در جهت ارتقاء امنیت محله محور، طرح تشدید مقابله با معتادان پر خطر و توزیع کنندگان مواد مخدر در شهرستان طی هفته گذشته اجرا شد.

او افزود: ماموران این فرماندهی در اجراء این ماموریت توانستند ۲۶ معتاد را در سطح شهر یزد دستگیر کنند.

سرهنگ  نصیری ادامه داد: در اجرای این طرح یک هفته‌ای پلیس مقدار شش کیلو ۵۵۳ گرم انواع مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان یزد ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های شبانه روزی کارکنان جان برکف انتظامی، گفت: مردم بدانند ماموران انتظامی شهرستان قاطعانه با هرگونه قانون شکنی برخورد خواهند کرد و این امر مستلزم تقویت تعاملات درون و برون سازمانی پلیس با مردم و دیگر ادارات تاثیرگذار در تامین نظم و امنیت است و تلفن ۱۱۰ آماده پاسخگویی به شهروندان می‌باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.