حوزه‌های قوانین کار، رفع تعهدات ارزی، وضعیت فوری در قرارداد‌ها و مسائل حوزه تامین اجتماعی از جمله مشکلات فعالان اقتصادی و بنگاه‌های تولیدی در خراسان رضوی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامعلی رخصت رئیس کمیسیون صنعت پارلمان بخش خصوصی خراسان رضوی، در نشست مشترک کمیسیون‌های «صنعت» و «مالیات، کار و تامین اجتماعی» اتاق بازرگانی مشهد گفت: از دی پارسال، تصمیماتی از سوی بخش‌های مختلف دولتی گرفته شد که به افزایش پایه پولی، نقدینگی و ایجاد هیجان و حباب در بورس منجر شد و این رویه ها، فعالان بخش صنعت و تحلیلگران اقتصادی را نسبت به آینده اقتصاد کشورمان نگران می‌کند.

او از موضوعات مالیات، قوانین کار و تامین اجتماعی به عنوان مسائلی مهم و تاثیرگذار در حوزه صنعت نام برد و افزود: بررسی‌های کارشناسی و ارائه پیشنهادات موثر و مطالبه گری مستمر بر حل عمده‌ترین چالش‌های موجود در سرفصل‌های یادشده، ضرورت دارد.


رئیس کمیسیون صنعت پارلمان بخش خصوصی خراسان رضوی اشاره‌ای به مشکلات ارزی برای فعالان اقتصادی داشت و ادامه داد: موضوع انتقال ارز از سوی شرکت‌هایی که مواد اولیه و یا ماشین آلات خریداری کرده اند، یکی از چالش‌های کنونی و جدی صنعتگران به شمار می‌آید؛ هم اکنون به خاطر سخت گیری صرافی ها، انتقال ارز انجام نمی‌شود.

رخصت بیان کرد: بانک مرکزی باید نظارتی ویژه داشته باشد، زیرا هزینه‌ای که امروز صرافی‌ها برای انتقال پول مطالبه می‌کنند، سرسام آور است. بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی امروز در بن بست مشکلات ارزی و موانع قانونی گرفتار آمده اند و بحران ناشی از شیوع کرونا نیز بر وخامت شرایط افزوده است.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.