مشاور وزیر و مجری کسب و کار‌های نوپا در وزارت جهاد کشاورزی از ایجاد نخستین مرکز نوآوری کشاورزی تا دی ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مختاری مشاور وزیر و مجری کسب و کار‌های نوپا در وزارت جهاد کشاورزی گفت: هدف از این سفر به استان بررسی اکوسیستم نوآوری بخش کشاورزی خراسان جنوبی در همه شهرستان‌ها بود.

او با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و مسائلی که در حوزه کشاورزی وجود دارند به مرور به وجود آمده و انباشته شده اند، افزود: یکی از راه حل‌های پیش رو برای حل این مشکلات نوآوری در بخش کشاورزی و ایجاد کسب و کار‌های نوآورانه است.

مختاری بیان کرد: ایجاد مرکز نوآوری کشاورزی خراسان جنوبی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است و در صورت نبود مشکل حوالی دی ماه افتتاح خواهد شد.

مشاور وزیر و مجری کسب و کار‌های نوپا در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: این مرکز، فضایی برای تیم‌های استارتاپی خواهد بود تا ضمن بهره مندی از آموزش‌های لازم بتوانند در آن فرآیند‌های ایجاد یک استارتاپ تا ورود به بازار را آموزش ببینند.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه که دولت می‌تواند فضا و امکانات در اختیار این بخش قرار دهد، ادامه داد: یک استارتاپ در صورتی که به وسیله بخش خصوصی مورد حمایت و بهره برداری قرار گیرد از بازدهی و موفقیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

مختاری با اشاره به موفقیت اولین مرکز نوآوری کشاورزی در کرج، تصریح کرد: با تاسیس این مرکز در خراسان جنوبی می‌توان زنجیره ارزش محصولات استراتژیک استان همچون زعفران، زرشک و عناب را حفظ کرد تا کشاورز از سود بیشتری بهره‌ مند شود.

مشاور وزیر و مجری کسب و کار‌های نوپا در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: در دو سال گذشته ۲۰۰ استارتاپ پایش شده و انجمن صنفی استارتاپ کشور در حال ثبت است.

او افزود: استارتاپ کشمون یکی از استارتاپ‌های موفق خراسان جنوبی است که با هدف حفظ منابع آب استان و افزایش درآمد کشاورزان شکل گرفته و تا به امروز به افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی درآمد کشاورزان مرتبط با خود کمک کرده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.