افزایش ۳۰ درصدی کشت چغندر قند در خراسان رضوی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با افزایش حدود ۳۰ درصدی سطح زیر کشت، تولید چغندرقند از ۶۵۰ هزار تن در سال به ۸۸۰ هزار تن خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی ساربان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با برنامه‌ریزی برای جهش تولید چغندرقند در این استان در جهت کاهش وابستگی به شکر گام برمی‌داریم.

او افزود: با تدبیر و حمایت دولت در تحقق شعار امسال، جهش تولید در تمامی زیرمجموعه‌های کشاورزی این استان در دستور کار قرار دارد.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: به همین منظور  افزایش تولید محصولاتی مانند چغندرقند که تولید نهایی آن موجب کاهش وابستگی به واردات فراورده‌های ناشی از آن می‌شود از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.
 

بیشتربخوانید:

ساربان بیان کرد: افزایش سطح زیر کشت چغندرقند در این استان از ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار به ۱۶ هزار هکتار با فراهم شدن زیرساخت‌ها و امکانات لازم هدفگذاری شده است.

او تصریح کرد: با افزایش حدود ۳۰ درصدی سطح زیر کشت، تولید چغندرقند از ۶۵۰ هزار تن در سال به ۸۸۰ هزار تن خواهد رسید.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تقویت و افزایش حمایت از توسعه و ترویج مکانیزاسیون در این استان نیز تاکید کرد: پارسال ۲ هزار تراکتور و دنباله‌بند با پرداخت بیش از هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بین کشاورزان استان توزیع شد.

ساربان اظهار کرد: امسال نیز ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تراکتور و دنباله‌بند بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

او تصریح کرد: تامین و توزیع تراکتور و دنباله‌بند‌هایی مانند بذرکار، دستگاه خط، پهپاد سمپاشی و کمباین غلات، پنبه، چغندر و امثال آن در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام//ف.س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار