کشت بیش از ۵۰۰ هکتار چغندر قند بهاره در مشهد

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: از آغاز سال ۹۹، بیش از ۵۰۰ هکتار چغندر قند بهاره در مشهد کشت شد.

امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: کشت چغندر قند به صورت بهاره تاکنون در سطح بیش از ۵۰۰ هکتار در مشهد انجام شد که اکثر این مزارع با آبیاری کلاسیک و نوار تیپ کشت شده است که با توسعه کشت بهاره این محصول شاهد افزایش تولید آن در منطقه باشیم.

او ادامه داد: تامین بذر چغندر قند پرمحصول و سازگار با منطقه و همچنین تامین ریشه لخت چغندر قند نقش بسیار مهمی در توسعه کشت این محصول و نقش موثری در افزایش تولید این محصول استراتژیک دارد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: خودکفایی در تولید شکر یکی از اهداف مهمی است که جهاد کشاورزی در سطح استان و کشور در پی تحقق آن می‌باشد.
 
طهماسبی زاده افزود: کشت محصول چغندرقند به دلیل اینکه نقش مهمی در تناوب گیاهان زراعی دارد و از طرف دیگر شرایط مستعد آب و هوایی مشهد امکان کشت این محصول را در سطح وسیعی فراهم می‌آورد بسیار مهم و حائز توجه است.

او تصریح کرد: ماشین آلات و ادوات فنی و تخصصی کشت و داشت و برداشت این محصول در اختیار بهره برداران قرار دارد و با تمهیداتی که در این رابطه اندیشیده شده است به طور چشم گیری شاهد افزایش سطح زیر کشت و در نهایت تولید این محصول مهم در شهرستان باشیم.

انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار