۵۰ هزار تن گندم تاکنون از کشاورزان مازندرانی خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،نجفی سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران، گفت: ۵۰ هزار تن گندم از ۱۴ خردادماه امسال شروع فصل خرید تضمینی گندم تاکنون از کشاورزان مازندرانی خریداری شده است.

او افزود: ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان مازندرانی ۱۲۷۲ میلیارد ریال می‌باشد که با پیگیری‌های بعمل آمده تاکنون بیش از ۱۱۰۸ میلیارد ریال به حساب آن‌ها واریز و مابقی مطالبات نیز برای پرداخت در اختیار بانک کشاورزی قرار داده شد.

بیشتر بخوانید:

نجفی گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان مازندران تاکنون در مقابسه با پارسال حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

او افزود: ۲۴ مرکز شامل مراکز خرید ملکی و کارخانه‌های آرد سازی و سیلو‌های بخش خصوصی و تعدادی از مراکز تعاونی روستایی جهت خرید محصول گندم در مازندران از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز و در حال انجام عملیات خرید تضمینی می‌باشند.

نجفی با اشاره به قیمت تضمینی گندم گفت: قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلو گرم گندم در سال زراعی جاری بر اساس ۴ درصد افت مفید و یک درصد غیر مفید ۲۵ هزار ریال تعیین شده که در مقایسه با پارسال بیش از ۴۷ درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران افزود: خرید گندم تنها از کشاورزان و خدمات دهندگانی صورت می‌گیرد که نام آن‌ها در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت شده باشد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.