کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت : ماسک زدن موقع ورزش تنفس را مشکل میکند. ممکن است نیاز به کاهش حجم و شدت تمرین باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نازیی کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت : هنگام ورزش کردن جریان هوا محدود خواهد شد و بدن شما مجبور است برای حفظ عملکرد به همان نسبت بدون ماسک شدیدتر کار کند و این از نظر تشریحی درست است چرا که شدت بالا میرود.

او گفت : هرچه شما سریعتر و‌سخت تر نفس بکشید ماسک بیشتر بر این موضوع تاثیر خواهد گذاشت.

نازیی افزود : به بدنتان گوش کنید. اگر شما بیماری خاصی مثل آسم داشته باشید این موضوع اهمیت بیشتری دارد.

او افزود : نگران نباشید و سرعت خود را کم کنید و استراحت کنید.حالا می تواند زمان مناسبی برای کم کردن ورزش باشد مخصوصا اگر عادت دارید که نهایت انرژی خود را صرف کنید.

نازیی ادامه داد : اگر خیلی شدید تمرین کنید سیستم ایمنی بدن شما ممکن است ضعیف شود که به هیچ وجه در این زمان قابل قبول نیست.

او ادامه داد : مطمئن شوید ماسکتان راحت‌است. راحتی ماسک خیلی مهم است، بنابراین نباید ماسک را‌ یکباره در فضای بیرون تنظیم کنید، متخصصان بر این نکته تاکید دارند که برای پیشگیری از انتشار ویروس صرف زمان کافی برای امتحان کردن راحتی ماسک و پیدا کردن ماسک راحت لازم است.

نازیی گفت : ماسک راحت کمک به پیشگیری از حساسیت پوستی می کند. اگر ماسک شما را اذیت کرد بلافاصله مشکل را برطرف کنید.

او گفت : دویدن اثرات تسکین درد در پی دارد بنابراین آستانه درد برای عادت کردن به ورزش با ماسک داخل خانه با آن تمرین کنید.

نازیی افزود : حداقل به مدت یک ساعت ماسک‌بزنید و حرکت کنید. پنج دقیقه حرکت پروانه تمرین خوبی برای این کار است.

او افزود : اگر ماسک صورتتان را اذیت کند باید راهی پیدا کنید که ماسک را درست بگذارید یا ماسک دیگری که برای شما مناسب باشد پیدا کنید .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.