وزارت خارجه چین در واکنش به اظهارات اخیر رئیس اف بی آی، این اظهارات را بی اساس و پر از دروغ و تناقض توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ژائو لیجان، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری که در این وزارتخانه برگزار شد در واکنش به اظهارات اخیر کریستوفر ری (Christopher Wray) رئیس اف بی آی گفت: در اظهارات ری، حقیقت‌های بنیادین نادیده گرفته شده و در کنار آن، این اظهارات پر از دروغ پردازی‌های سیاسی است که به صورت کامل، ذهنیت دوران جنگ سرد و پیش قضاوت عقیدتی (ایدئولوژیک) این اظهارات را برملا می‌سازد. چین به صورت کامل با این اظهارات مخالف است.

سخنگوی وزارت خارجه چین ادامه داد: چین عملیات برون مرزی خود موسوم به شکار روباه را به راه انداخته است و مظنونانی را که به خارج از مرز‌های این کشور گریخته اند، با رعایت قانون و عدالت اجتماعی به چنگ می‌آورد.

او تصریح کرد: در سال‌های اخیر، کشور‌های زیادی به صورت فعالانه عملیات اجرای قانون را در کنار چین انجام داده اند. آیا اظهارات مقامات آمریکایی با این امید صورت می‌گیرد که خاک آمریکا به بهشت مجرمان فراری تبدیل شود؟

پیش از این رئیس اف‌ بی‌ آی در ادعایی جدید گفته بود پکن بر بازگشت منتقدان خود به چین که در آمریکا زندگی می‌کنند، اصرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار