مدیر عامل شرکت دانش بنیان گنبد سپید شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان گفت:این شرکت دانش بنیان برای اولین بار در خاورمیانه توانسته به ساخت ساختمان‌های فوق پیشرفته روز دنیا به شکل گنبدی دست پیداکند.

مهدی چاوشی مدیر عامل شرکت دانش بنیان گنبد سپید شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان در گفت و گو  با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهارداشت:: شرکت دانش بنیان گنبد سپید شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان برای اولین بار در خاورمیانه توانسته به ساخت ساختمان‌های فوق پیشرفته روز دنیا به شکل گنبدی دست پیداکند.

او افزود:ساخت چنین ساختمان‌های فوق پیشرفته‌ای می‌تواند علاوه بر رونق اقتصادی استان اصفهان در حوزه ساخت و ساز، در برابر حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و اتش سوزی مقاوم باشد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان گنبد سپید شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان تاکید کرد:قطعات و مصالح مورد استفاده در ساخت چنین ساختمان‌هایی به صورت پازل بوده و در مدت یک ماه آماده می‌شود.

چاوشی ادامه داد:لازم به ذکر است که به خاطر شیوع ویروس کرونا و ابتلای بسیاری از مردم جامعه به این بیماری و افزایش مراجعات افراد به بیمارستان ها، امروزه این شرکت ساخت این ساختمان‌های فوق پیشرفته را در قالب احداث بیمارستان‌های مختلف در اولویت اصلی خود قرار داده است.

او اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون توانسته ایم در همین حوزه طراحی یک بیمارستان فوق پیشرفته ۲۰۰ تخت خوابی ۴ هزار متر مربعی را انجام بدهیم.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان گنبد سپید شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان افزود:ساخت و احداث چنین بیمارستانی در مدت یک ماه قابل انجام بوده و این در حالی است که احداث چنین بیمارستانی به طور معمول بیش از ۳ تا ۵ سال زمان می‌برد.

چاوشی گفت:قیمت مصالح کاربردی برای ساخت این ساختمان‌ها ۸۰ درصد کمتر از دیگر مصالح ساختمانی در بازار است.

او تاکید کرد:مصالح ساخته شده در این شرکت انواع بتن‌های مدل VFRS است که از ویژگی منحصر به فرد این بتن‌ها را می‌توان به سبک بودن، مقاوم بودن، عایق بودن و قابل پشتیبانی با یک ورقه فلزی اشاره کرد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان گنبد سپید شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان گفت:در این شرکت دانش بنیان بیش از ۳۰ نفر به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند.

چاوشی در مورد مشکلات و چالش‌های موجود در این شرکت افزود: متاسفانه از مهم‌ترین چالش‌های موجود در این شرکت وجود تحریم هااست که همین باعث شده تا بسیاری از کشور‌ها از این توانایی استان اصفهان در این زمینه مطلع نباشند و سرمایه گذاری در این مورد صورت نگیرد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار