محققان دانشگاه اصفهان موفق به ارائه مدل‌های جدید پنجه مصنوعی پا با کارایی بهتر از نمونه شرکت آمریکایی "کالج پارک" شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نیما جمشیدی عضو هیئت علمی گروه مهندسی پزشکی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اصفهان گفت: در گام اول بعد از آزمایش، مواد اولیه مشابه محصول آمریکایی تولید سپس متخصصان با بومی سازی مواد اولیه و رسیدن به ترکیبات متفاوتی برای تولید این محصول اقدام کردند.

نیما جمشیدی افزود: مواد اولیه این محصول به علت کاربرد‌های دوگانه به کشور وارد نمی‌شود و به علت تحریم‌ها امکان استفاده از مواد اولیه مورد استفاده شرکت آمریکایی در تولید این محصول به کشور وجود نداشت و شرکت تولیدکننده هم در شرایط تحریم از تحویل این پنجه‌های کربنی به توانخواهان ایرانی خودداری کرد.

او با اشاره به اینکه مواد بومی به‌کار رفته دارای استحکام ونرمی و حس راه رفتن طبیعی را به همراه دارد اضافه کرد: ترکیبات هوشمند و حافظه دار به کار رفته در قطعات ۱۴ گانه این محصول باعث کارایی بالای این محصول شده است.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی پزشکی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اصفهان گفت: افزود: فناوری‌های به کار گرفته شده در تولید پنجه کربنی چکاد باعث برتری این پنجه نسبت به نمونه‌های آمریکایی از لحاظ تحمل وزن شده است. این پنجه قابلیت تحمل سه برابر حداکثر وزن تعریف شده در استاندارد‌های بین‌المللی را داراست و برای تولید و صرفه‌جویی ارزی بسیار حائز اهمیت است.

جمشیدی گفت:طراحی این پنجه‌ها قابلیت تحمل ۸۰۰ کیلو گرم وزن در نوک پنجه را دارد که بالاترین قابلیت حرکت و انجام ورزش‌های قدرتی را به توانخواه می‌دهد و بعد از برداشتن بار بدون هیچگونه تغییر ظاهری به حالت اولیه خود برمی‌گردد.

قطعات مختلف این پنجه با طراحی دانش بنیان ایرانی (شرکت دانش بنیان چکاد طب آدرین زیر مجموعه دانشگاه اصفهان) محصول را به سطح بالایی از کیفیت و کارایی رسانده و باعث شگفتی کارشناسان اروپایی شده به نحوی که در مدت بسیار کوتاهی، به نحوی که در مدت بسیار کوتاهی نشان (CE) یا جواز کیفیت و استاندارد مورد نیاز برای واردات به اتحادیه اروپا را اخذ کرده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.