بانک خون بندناف رویان علاوه بر ارائه خدمات در مرکز استان، مراجعه کنندگان شهرستان‌های قاین، طبس، فردوس و سرایان را نیز تحت پوشش قرار داد.

صادقی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: با توجه به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی خانواده‌ها و خرسندی از نتایج خوبی که از ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف در درمان بیماری‌ها حاصل شده، استقبال از آن در استان روز به روز در حال افزایش است.

او افزود: از ابتدا تاکنون ۵۵۰ نمونه و در سال ۹۸، ۱۵۰ نمونه خون بند ناف از استان در بانک سلول‌های بنیادی رویان ذخیره شده است.

صادقی بیان کرد: امسال نیز قرارداد‌ها نسبت به سال ۹۸ در سه ماه اول رشد ۱۰ درصدی داشته است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، اظهار کرد: ذخیره‌سازی خون بندناف، فرصت مناسبی برای والدین به ویژه خانواده‌هایی با سابقه بیماری‌های خاص از جمله بیماری‌های با منشا خونی که از شانس درمان با سلول‌های بنیادی برخوردارند، است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: برای این خانوده‌ها در جهت ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی از سوی بانک خون بند ناف رویان تخفیفات ویژه ارائه می‌شود.

صادقی تصریح کرد: سلول‌های بنیادی در اکثر زایمان‌ها به عنوان زباله بیولوژیک دور ریخته می‌شوند، ولی درصورت ذخیره شدن می‌توانند در درمان برخی بیماری‌های صعب العلاج استفاده شوند.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، گفت: سلول‌های بنیادی خون بند ناف در زمان تولد نوزاد توسط کارشناسان بانک خون بند ناف رویان استان با رعایت استاندارد‌ها و ارائه به موقع و صحیح خدمات، دریافت و به بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان در تهران ارسال و ذخیره‌سازی می‌شوند.

او افزود: برای بهره مندی استان از این ظرفیت ارزشمند، دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف استان خراسان جنوبی در سال ۹۵ راه اندازی شد و در حال حاضر به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان است.

صادقی بیان کرد: متقاضیان می‌توانند به دفتر نمایندگی بانک خون سول‌های بنیادی رویان واقع در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی مراجعه و پس از آگاهی کامل، دریافت اطلاعات تکمیلی، مشاوره‌های تخصصی و پزشکی، قرارداد دریافت خدمات ذخیره سازی نمونه خون بند‌ناف نوزاد خود را منعقد کنند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.