بیشترین حجم واردات نهاده‌های کشاورزی در بندر امام انجام می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین حجم واردات نهاده‌های کشاورزی در بندر امام خمینی (ره) انجام می‌شود و باید مشکلات این حوزه رفع شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ۳ تن از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، امروز چهارشنبه ۲۵ تیرماه در بازدید از مجتمع بندری امام خمینی (ره)، آخرین وضعیت تخلیه و انبارش نهاده‌های دامی و کشاورزی را بررسی کردند.

پرویز اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به اینکه بیشترین حجم واردات نهاده‌های دامی در این بندر بزرگ تجاری انجام می‌شود، گفت: هدف هیأت ۳ نفره کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مطلع شدن از آخرین وضعیت ذخایر نهاده‌های دامی و کشاورزی در این مجتمع بزرگ بندری و بررسی نحوه تخلیه و انبارش آن‌ها است.

او همچنین تحولات اخیر در بازار مرغ و تخم مرغ را ناشی از کمبود این نهاده‌ها عنوان کرد و بیان داشت: قصد داریم ضمن بررسی مشکلات و مسائل بر سر راه واردات، تخلیه و خروج نهاده‌های دامی و کشاورزی، راهکار‌هایی برای تسهیل و رفع آن و در نتیجه تعدیل قیمت‌ها در بازار و بهبود بازار مصرف پیدا کنیم.

بیشترین حجم واردات نهاده‌های کشاورزی در بندر امام انجام می‌شود

اوسطی با بیان اینکه ظرفیت سازی‌های منحصر به فردی با مشارکت بخش خصوصی در بندر امام خمینی (ره) ایجاد شده، اظهار کرد: این بندر به عنوان یکی از بنادربزرگ تجاری کشور شناخته می‌شود و سرمایه گذاری‌های قابل توجهی در زمینه ایجاد ظرفیت‌های انبارش و نگهداری صورت گرفته است.

این مقام مسئول جلب مشارکت بخش خصوصی در احداث صنایع تولیدی و انبار‌ها های نگهداری کالا در این مجتمع بندری را از جمله ظرفیت سازی‌های موفق و منحصر به فرد در سطح منطقه عنوان کرد و ادامه داد: مجموعه این ظرفیت سازی‌ها به عنوان یک زیرساخت مطلوب در این شرایط کشور ضروری است.

بیشترین حجم واردات نهاده‌های کشاورزی در بندر امام انجام می‌شود

براساس این گزارش؛ کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی همچنین در سفر به خوزستان از کارخانه روغن کشی نوید خلیج فارس و خطوط تولید و مخازن و انبار‌های نگهداری روغن خام خوراکی و کنجاله سویای آن و سایت‌های نگهداری کالا‌های اساسی در دیگر نقاط این مجتمع بندری دیدن کردند.

بیشترین حجم واردات نهاده‌های کشاورزی در بندر امام انجام می‌شود

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار