احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان درباره نحوه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مجمع فدراسیون همگانی توضیحاتی را بیان کرد.

واکنش معاون وزارت ورزش به رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی در مجمع فدراسیون همگانیبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های همگانی اظهار داشت: مجمع عمومی فدراسیون ورزش‌های همگانی برای انتخاب رئیس این فدراسیون با مشارکت حداکثری اعضای مجمع شکل گرفت و از ۴١ نفری که حق رای داشتند، همگی حضور پیدا کردند. این نشان می‌دهد که اعضای مجمع روی تصمیم خود حساسیت داشتند. تعداد کاندیدا‌ها هم قابل توجه بود و آن‌ها برنامه‌های خود را به اطلاع اعضای مجمع رساندند و رقابت جدی شاهد بودیم. در نهایت ملایی با ٢۶ رای ریاست فدراسیون را به دست آورد.

مخاطبان فدراسیون همگانی ٨٢ میلیون نفر هستند 

احمدی افزود: این فدراسیون با توجه به جمعیت ٨٢ میلیونی مخاطبانش، شرایط متفاوتی با دیگر فدراسیون‌ها دارد. باید با برنامه جامع و مشارکت نهاد‌های ذی‌ربط، ظرفیت‌سازی صورت بگیرد. شاخص‌های فعالیت‌های بدنی و سلامت هم باید در کشور ارتقا پیدا کند و دشواری این مسئولیت باعث می‌شود که همه نهاد‌ها، حتی دولت و مجلس کمک کنند. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم به صورت جدی‌تر حمایت‌های خود را انجام خواهند داد تا به اهداف کشور در ورزش همگانی نزدیک‌تر شویم.


بیشتر بخوانید


جلسه مجمع با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شد

او درخصوص شیوع ویروس کرونا و دلیل برگزاری جلسه مجمع با حضور حداکثری و رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی، تصریح کرد: برگزاری جلسه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارت کامل فدراسیون پزشکی انجام شد. سالنی که در آن جلسه را برگزار کردیم، ظرفیت بیش از ٢٠٠ نفر را دارد. جمعیت هم ۴١ بود. سعی کردیم افراد غیر مرتبط هم در جلسه حضور نداشته باشند. دیروز هم اینجا ضدعفونی و پلمب شده بود و امروز دستگاه‌های ضدعفونی کننده دیگری هم نصب شد. تب‌سنج، ماسک و مایع ضدعفونی‌کننده هم داشتیم. فاصله را باید رعایت کنیم و باید بدانیم که مجامع انتخاباتی را طبق اساسنامه نمی‌توانیم غیر حضوری برگزار کنیم. تصمیم وزارت هم با هماهنگی فدراسیون‌ها این است که مجامع غیر انتخاباتی را غیرحضوری برگزار کنیم و آیین‌نامه هم چنین اجازه‌ای را می‌دهد.

واکنش معاون وزارت ورزش به رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی در مجمع فدراسیون همگانی

دستور دادم که اصحاب رسانه باید در مجمع حاضر باشند

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان افزود: اصحاب رسانه را هم نمی‌توانیم نادیده بگیریم. از من سوال کردند و گفتم که مجمع امروز باید تحت پوشش رسانه‌ها باشد. از طرفی سعی کردیم شیوه نامه‌ها را رعایت کنیم. از اینکه جلسه‌ای برگزار شود و شیوه‌نامه‌ها در آن رعایت نشود، خوشحال نمی‌شویم. بیشترین تأثیر در جلوگیری از کرونا، خودمراقبتی است. افراد باید خودشان متوجه شرایط‌شان باشند و برگزار کننده مجامع هم باید امکانات لازم را فراهم کنند و این کار در این جلسه در بالاترین حدممکن رعایت شده است.

مجامع غیر انتخاباتی را به صورت غیر حضوری برگزار خواهیم کرد

احمدی افزود: چنین جلساتی هم به صورت فراوان در کشور برگزار می‌شود. نمی‌توانیم که در کشور همه چیز را تعطیل کنیم. اما درباره راهکار هم گفتم که مجامع غیر انتخاباتی را به صورت غیر حضوری برگزار خواهیم کرد. نشست با مدیران کل و فدراسیون‌ها هم به همین صورت بوده است. وزارت ورزش در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، پیشگام بوده است. دیدید که از روز اول ماجرای کرونا در کشور، نهاد ورزش بسیار جدی ورود کرد و ستاد مقابله با کرونا در ورزش را ایجاد کردیم. حتی امامن ورزشی در اختیار ستاد‌های کرونا قرار گرفت.

او یادآور شد: مسابقات و لیگ‌های ورزشی همان روز‌های اول تعطیل شد. بخش ورزش، به صورت کامل به شرایط توجه کرد و جایی که شرایط به ما اجازه ندهد، جلسات را حضوری برگزار می‌کنیم.

فوتبالی‌ها خودشان به دنبال برگزاری رقابت‌های لیگ بودند

او درمورد نفرات کرونایی تیم فوتبال استقلال و حاشیه‌های این موضوع در لیگ برتر گفت: فوتبال شرایط خاص خودش را دارد. لیگ به روز‌های آخر خودش می‌رسد و در شرایط عادی وقتی لیگ به انتهای خود نزدیک می‌شود، حاشیه داریم و حالا کرونا باعث شده هر کسی که می‌خواهد کاری انجام بدهد، آن را به کرونا وصل می‌کند. باشگاه‌ها، فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال خودشان به دنبال برگزاری مسابقات بوده‌اند. فدراسیون‌ها دیگر با هماهنگی باشگاه‌ها به دنبال تعطیلی رفتند و حالا به خاطر تصمیم جمعی که در فوتبال گرفته شده است، باید به این تصمیم احترام گذاشته شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار