نخست‌وزیر عراق دستور داد نیرو‌های نظامی به مرز‌های این کشور با ایران اعزام شوند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آر تی، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز چهارشنبه به نیرو‌های مسلح عراقی دستور داد تا برای کنترل گذرگاهها، به مرز‌های زمینی و دریایی این کشور با ایران و کویت اعزام شوند.

در بیانیه‌ای که از سوی فرماندهی عملیات مشترک عراق صادر شده، آمده است: بنا به دستورات رئیس هیئت وزیران و فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در خصوص تسلط کامل بر گذرگاه‌های مرزی و تأمین امنیت گمرکی و اعمال امنیت و قانون در آنجا، فرماندهی عملیات مشترک طرحی کامل را با هماهنگی هیئت گذرگاه‌های مرزی آماده کرده است.

در این بیانیه در ادامه آمده است: به فرماندهی عملیات بصره دستور داده شده تا بر گذرگاه شلمچه با جمهوری اسلامی ایران و نیز گذرگاه صفوان با دولت کویت مسلط شود؛ همچنانکه به فرماندهی نیروی دریایی دستور داده شده تا بر گذرگاه‌های دریایی در بندر ام قصر شمالی، مرکزی و جنوبی مسلط شوند.

در این بیانیه همچنین آمده است: این اقدامات در چارچوب اعمال امنیت و اجرای قانون در این گذرگاه‌ها و تعامل مستقیم با هرگونه اقدامی مخالف قانون و یا نیز تجاوزی، هر چند هر طرفی که در پشت آن باشد، صورت می‌گیرد.
گفتنی است رسانه‌های خبری اعلام کردند امروز مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به استان بصره در جنوب عراق سفر کرده و جلسه هیئت دولت را آنجا برگزار می‌کند.

او در این خصوص گفت: ما برگزاری جلسات (هیئت دولت) را در استان مورد علاقه قلب مان بصره آغاز کردیم تا درخواست‌های ساکنان آن اجرایی شده و به آن‌ها خدمات رسانی صورت گیرد.

او همچنین گفت: کار با روحیه یکپارچه و کامل ما را در مقابله با بسیاری از چالش‌هایی که بر سر کشور می‌آید، یاری خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۰۳:۰۵ ۲۶ تير ۱۳۹۹
بله طرف عراقی زرنگ شده و پیشرفت میکند اما ایران...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۵ تير ۱۳۹۹
امیدوارم جهان روی آرامش به خودش ببینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۲ ۲۶ تير ۱۳۹۹
آرزوی همه دیدن روی خوش دراصل نقاط جهان است ولی سرکردگان آمریکا و عربستان با دست نشان کردن نیروهائی که وابسته به خودشان هست اجازه نمی دهند
آخرین اخبار