امام جمعه اراک گفت: در ماه ذی القعده بهترین اعمال استغفار و خواندن دعای استغفار است.

استغفار مهمترین ویژگی ماه ذی القعدهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بیت المقدس شهر اراک گفت: تقوا سرمایه جاودانه است و بهترین وسیله برای رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت است و بهترین توشه برای سفر طولانی قیامت است.

او افزود: مهم نیست چه شغلی داشته باشیم بلکه مهم این که در هر شغل و هرکاری که هستیم در ریل تقوا حرکت کنیم تا به سعادت برسیم.

او ادامه داد: یکی از ویژگی‌های ماه ذی القعده استغفار است و همانطور که برای رشد گل و گیاه و درخت نیاز به یک زمین مناسب و مراقبت هست استغفارهم مانند همان آفت زدایی هست و اگر آلودگی وجود دارد آنرا از بین ببریم و به یک قلب پاک و سالم برسیم تا درخت تقوا در وجود ما رشد کند.

او با بیان اینکه در استغفار خیر در دنیا و آخرت وجود دارد بیان کرد: بعد از زیارت امام رضا دعای زیارت است که انسان در این دعا استغفار میکند و دعای استغفار یکی از بهترین دعا‌ها و مقدس‌ترین دعاهاست و این استغفار برای رسیدن به حیا هست، زیرا خداوند با حیا است و انسان با حیا را دوست دارد.

خطیب نماز جمعه اراک گفت: زندگی امام جواد زندگی بسیار عزت آفرینی است و دارای ابعاد بسیار گسترده است و حدود هشت سالگی امام جواد به امامت رسیدند و در سده ۲۲۲ هجری قمری سال شهادت آن امام بزرگوار بوده است.

او اضافه کرد: بیماری کرونا برای برگزاری مراسمات مذهبی مشکلاتی را بوجود آورده است، اما سعی داریم تا حد امکان این مراسمات را برگزار کنیم.

آیت الله نجف آبادی اهمیت خانواده را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر میخواهیم یک جامعه‌ی با عظمت و آینده‌ی درخشان داشته باشیم باید خانواده را قدر بدانیم، زیرا هرچه داریم به برکت پدران شایسته و مادران با لیاقت است.

او با اشاره به آیات قرآن بیان کرد: فرزندان شایسته و پاک ثمره‌ی پدران و مادران شایسته و تربیت خانواده هستند و باید امر ازدواج جوانان در خانواده مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی با توصیه مکرر در خصوص ازدواج جوانان گفت: برای اینکه در سال‌های آینده جمعیت ما دچار پیری نشود هر خانواده حداقل باید دارای سه فرزند باشند.

او ادامه داد: باید ازدواج برای جوانان آسان گرفته شود تا زودتر ازدواج کنند، زیرا این مسئله بسیار با اهمیت است و نیاز به توصیه بزرگتر‌ها و علما و معلمان و... دارد.

خطیب نماز جمعه اراک با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به مجلس بیان کرد: سه قوه باید زیر نظر ولایت حق و در چارچوب قانون و سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری انجام وظیفه کنند و همه باید پشتیبان یکدیگر باشیم تا دشمنان قسم خورده انقلاب که مشغول انواع توطئه‌ها و دسیسه‌ها هستند شکست بخورند.

او در پایان گفت: امروزه باید با وحدت و انسجام ملی و عزت اسلامی و اطاعت از مقام معظم رهبری از دسیسه‌های دشمنان هوشیار باشیم و پیروز میدان باشیم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.