ولایت مداری و مردمی بودن از ویژگی‌های نیرو‌های مسلح کرمان است

دادستان نظامی کرمان گفت: نیرو‌های مسلح استان کرمان از تمامی ویژگی‌های کلی و اساسی به خصوص اسلامی بودن، ولایی بودن، مردمی بودن برخوردار هستند.

ولایت مداری ویژگی‌ نیرو‌های مسلح استان کرمان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، نادر فرامرزپور دادستان نظامی کرمان با بیان اینکه هر حکومت و دولتی برای حفظ استقلال، امنیت و تمامیت ارضی خود نیاز به نیروی مسلح قوی، مقتدر و سازمان یافته دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز پس از استقرار، برای تداوم خود و دفع تهدیدات داخلی و خارجی، نیرو‌های مسلحی را فراهم کرده است که می‌توان به ستاد فرماندهی کل قوا، ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح اشاره کرد.

او افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران، موضوع نیرو‌های مسلح از نظر اعتقادی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

دادستان نظامی کرمان با بیان اینکه دیدگاه اسلام نسبت به دفاع و جهاد، زیربنای ساختار نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: بر اساس عقاید اسلام، امور نظامی منحصر به ارگان و یا افراد خاصی نیست، بلکه عموم مردم وظیفه دارند برای حفظ و حراست از اسلام و مرز‌های حکومت اسلامی بکوشند.

او بیان کرد: قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی، نقشی بی بدیل در پاسداری از ارزش ها، کرامت انسانی و آزادی‌های مشروع شهروندان ایفا کرده است و در راستای اجرای عدالت در بیش از چهار دهه گذشته، یاران بسیاری را تقدیم انقلاب و تحقق حکومت عادلانه اسلامی کرده است.

فرامرز پور اظهارداشت: به منظور حفظ کرامت مراجعه کنندگان به دادسرای نظامی کرمان؛ راه اندازی صندوق ارتباط ارباب رجوع و همکاران با ریاست و حفاظت اطلاعات و جمع آوری نظرات و پیگیری انتقادات مطرح شده، استفاده از تجهیزات بازرسی نامحسوس و الکترونیکی به جای بازرسی بدنی در درب ورودی، مجهز کردن اتاق افسرنگهبان درب ورودی به کمد‌های قفل دار ویژه نگهداری وسایل ارباب رجوع، اثربخشی به انتقادات مردمی از کارکنان و پیگیری آن‌ها و در صورت لزوم کسر امتیاز کارکنان متخلف، در نظر گرفتن اتاق مناسب برای انتظار ارباب رجوع و استقرار تجهیزات ضروری، در نظر گرفتن اتاق مناسب برای وکلایی که قصد مطالعه پرونده را دارند، انجام شده است.

او گفت: به منظور توسعه آزادی‌های مشروع، توسعه نظام دادرسی غیرحضوری و پیشگیری از فساد و تخلف در بین نیرو‌های مسلح استان کرمان نیز برگزاری جلسات با مسئولین واحد‌های نظارتی در یگان‌های نیرو‌های مسلح، آموزش نیرو‌های مسلح استان از طریق اعزام همکاران قضایی به یگان‌ها برای آموزش مسائل قضایی و حقوقی و بازدید و سرکشی از واحد‌های ضابطان نظامی و نظارت مستمر بر بازداشتگاه‌های نیرو‌های مسلح انجام شده است.

او بیان داشت: به طور کلی با انجام تست شخصیت پایوران و سربازان وظیفه در ابتدای خدمت، نهادینه کردن تشکیل مراکز مشاوره روحی و روانی در یگان ها، همگانی کردن ورزش در نیرو‌های مسلح، ایجاد سامانه نظارت و کنترل اجرای راهکار‌های پیشگیری از وقوع جرم و تهیه دستورالعمل جلب و دستگیری سربازان فراری می‌توان از افزایش جرائم در نیرو‌های مسلح جلوگیری کرد و در بخشی از جرائم نیز شاهد کاهش قابل توجه آن‌ها بود.

فرامرزپور از ورود و اقدامات نیرو‌های مسلح استان کرمان در مقابله با سیل جنوب استان، همچنین از تلاش‌های گسترده و ساماندهی سریع نیرو‌های تحت امر در ایجاد بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها و ضدعفونی معابر و محله ها، توزیع اقلام بهداشتی بین مردم در مقابله با بیماری کووید ۱۹ و کمک‌های مؤمنانۀ آنان و ... تقدیر کرد و گفت: نیرو‌های مسلح استان کرمان همواره نشان دادند که از مردم و با مردم اند و در خدمت رسانی به مردم شریف این خطه در تمامی بحران‌ها پیشقدم هستند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار