معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی ره خراسان جنوبی گفت: از سال ۹۲ مراکز نیکوکاری رویکرد تحولی به سمت مردمی شدن را پیش رو گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رفیعی معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی ره خراسان جنوبی گفت: در این برنامه تحولی توسعه‌ی مراکز بیش از گذشته در دستور کار گرفته است که ظرف دو سال گذشته مراکز درمانی مختلف در استان ایجاد شد؛  این مرکز بعنوان اولین مرکز کارآفرینی نوید بخش روز‌های خوب آینده خواهد بود.

او با اشاره به اینکه اعتقادات غنی مردم در استان خراسان جنوبی همواره باعث پیشرو بودن این استان در امورات نوع دوستانه است افزود: که طی سه ماه گذشته بالغ بر ۲۵میلیارد تومان کمک‌های مردمی در بخش‌های مختلف بوده است.

رفیعی اظهار کرد: بالغ بر ۴۵ درصد مشارکت‌ها از محل عملکرد خوب مراکز نیکوکاری بوده است که ما حصل کمک‌های مردمی خصوصا خیرین بوده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی ره خراسان جنوبی گفت: امسال در برنامه‌های تحولی پنجاه درصد منابع عمومی امداد میتواند در هم افزایی مکان‌هایی که با امداد خدمت رسانی می کنند مصرف شود.

جلالی‌فرد رییس هیات عامل مرکز نیکوکاری کارآفرینی شهیدابراهیم هادی ادامه داد: متاسفانه قبلاً طرح‌های اقتصادی که اجرا می‌شد روی توجیه اقتصادی آن‌ها فکر نمی‌شد.

او تصریح کرد: در این مرکز طرح‌های اقتصادی کامل بررسی شود و خودمان ضمانت اجرا کنیم و اگر جواب نمی‌دهد به آن ورود نکنیم.

جلالی فرد افزود: هرکسی که در حوزه‌ی اشتغال می خواهد کاری انجام دهد می توانیم طرح او را انجام دهیم و وقتی طرح تصویب شد خودمان نیز ضمانت آن را خواهیم کرد، چون طرح چکش کاری شده و مطمئن هستیم موفق می‌شود.

حاجی عبدالوهاب مشاور اشتغال و کارآفرینی کمیته امداد امام‌خمینی کشور گفت: ما امروز خیلی چیز‌ها داریم، روحیه استقامت و ایستادگی را نباید از دست بدهیم.


بیشتر بخوانید


او افزود: کارآفرینان خیر؛ افراد تحت پوشش و نیازمند؛ نهاد‌های حامی مردمی؛ سه ضلعی هستند که این تشکیلات را باید همراهی کنند همه با هم که یک سمن می‌شوند.

حاجی عبدالوهاب بیان کرد: از دلایل اساسی عدم توفیق همه دولت‌ها در رفع مشکل اشتغال اینست که دولتمردان می‌خواهند خودشان این مسئله (اشتغال) را حل کنند و از صاحب نظر و متخصص این فضا یعنی کار آفرینان استفاده نمی‌کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی ره خراسان جنوبی با اشاره به دو فرض اساسی آمایش سرزمینی به جهت استعدادشناسی گفت: آمایش سرزمینی به جهت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها باید شکل بگیرد.

او ادامه داد: شناخت بازار و تامین و تقاضای بازار‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام / ط آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.