مدیرعامل مرکز تخصصی رادیوتراپی انکولوژی امام حسن مجتبی (ع) دزفول گفت: بیمارستان خیریه ۱۰۵ تختخوابی با گرایش سرطان در این شهرستان با موافقت وزارت بهداشت تاسیس می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدرضا اسماعیل چگنی مدیرعامل مرکز تخصصی رادیوتراپی انکولوژی امام حسن مجتبی (ع) دزفول گفت: مجوز تاسیس بیمارستان خیریه ۱۰۵ تختخوابی با گرایش سرطان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شد.

او با بیان اینکه مرکز تخصصی رادیوتراپی انکولوژی امام حسن مجتبی (ع) دزفول با این مجوز به بیمارستان خیریه با گرایش سرطان ارتقا خواهد یافت، افزود: این مرکز تخصصی با ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا در ۵ طبقه به انضمام طرح تکمیلی شامل؛ ساختمان ۸ طبقه با ۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا که در مجاورت مرکز در حال احداث است با این مجوز تجمیع می‌شود.

چگنی با بیان اینکه با تکمیل این طرح یکی از مجهزترین بیمارستان‌های خیریه تخصصی با گرایش سرطان کشور در دزفول با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع آغاز به کار خواهد کرد، اظهار داشت: بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) با امکاناتی از جمله؛ دستگاه‌های پیشرفته پرتودرمانی، MIRT، توموتراپی، ماموگرافی، آندوسکوپی، آزمایشگاه تخصصی (ژنتیک)، داروخانه، دندانپزشکی و بخش‌های شیمی درمانی، بستری زنان، مردان و اطفال، ۵ اتاق عمل مجزا، همچنین ۲۵ سویت مجزای همراه بیماران غیربومی به یکی از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان‌های خیریه تخصصی کشور تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل مرکز تخصصی رادیوتراپی انکولوژی امام حسن مجتبی (ع) دزفول تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ بیمار مبتلا به سرطان از دزفول، شهر‌های شمالی خوزستان و استان‌های همجوار از خدمات حمایتی و درمانی مرکز تخصصی رادیوتراپی انکولوژی امام حسن مجتبی (ع) دزفول شامل؛ شیمی درمانی سرپایی و بستری، پرتو درمانی، درمانگاه تخصصی، اسکان بیمار و همراه غیربومی و دیگر خدمات بهرمند هستند.

این مقام مسئول پیشرفت طرح تکمیلی بیمارستان (ساختمان ۸ طبقه) را ۴۰ درصد عنوان کرد و ادامه داد: هزینه مورد نیاز برای تکمیل این بیمارستان ۵۰۰ میلیارد ریال و هزینه تجهیز آن یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، البته تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال از سوی خیرین دزفول تامین شده است.

مرکز تخصصی رادیوتراپی انکولوژی امام حسن مجتبی (ع) وابسته به انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان دزفول به همت خیرین دزفولی بنا شده و در حال حاضر به بیش از پنج هزار و ۸۰۰ بیمار مبتلا به سرطان شهر‌های شمالی خوزستان، استان‌های ایلام و لرستان خدمت رسانی می‌کند و روزانه نزدیک به ۲۵۰ بیمار خدمات رایگان ویزیت، شیمی درمانی، رادیوتراپی و اسکان رایگان دریافت می‌کنند.

این مرکز خیریه تخصصی که اکنون مجوز بیمارستان آن صادر شده در بلوار بعثت شهرستان دزفول بنا شده و به عنوان نمادی از بخشندگی، همدلی و مهربانی مردم دزفول است که پذیرای بیماران مبتلا به سرطان از هر شهر و دیاری، با هر زبان و گویشی و قومی و با هر توان مالی است که بدون وجود صندوق برای دریافت پول، سخاوتمندانه آماده کاشتن بذر امید در دل بیماران است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
domshahr
۱۲:۵۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
سلام بیمارستان امام حسن مجتبی مخصوص بیماران خود دزفول هست یا استانهایی دیگه هم پذیرش دارند مثل استانهای جنوبی هرمزگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
دست همه خیرین درد نکنه بیمارستان عالی خدا خیر شون بده