رئیسی گفت:آمار ۲۵ میلیون مبتلا به کرونا در کشور براساس تست سرولوژی بوده که برای تشخیص کرونا نیست چرا که تست مورد تایید برای کرونا تست مولکولی یا PCR است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص سامانه ۴۰۳۰ گفت: در اسفند و فروردین ماه گذشته روزانه حدود ۷۰۰ هزار تماس با سامانه ۴۰۳۰ داشتیم، به طورکلی این موضوع در اواسط اردیبهشت تا حدودی در سراشیبی سیر نزولی قرار گرفت به طوریکه روزانه شاهد ۳۰ هزار تماس با این سامانه بوده ایم،  اگر تعداد تماس‌ها با سامانه ۴۰۳۰ کاهش یابد، تعداد نیرو‌های پاسخگوی کمتری ارائه خدمت خواهند کرد. اما این موضوع همچنان در حالت شناور قرار دارد.

افزایش قابلیت سامانه ۴۰۳۰ به ۱۰ هزار تماس

او در ادامه گفت:در حال حاضر همزمان این سامانه با ۲ هزار تماس ارائه خدمت می‌کند و تا ۱۰ هزار تماس نیز قابلیت افزایش دارد.

ارائه سه خدمت جدید در سامانه ۴۰۳۰

رئیسی در پاسخ به اینکه چه خدماتی به سامانه ۴۰۳۰ اضافه شده است، افزود: یکی از فعالیت‌هایی که در حال حاضر در این سامانه وجود دارد بحث سلامت روان است که حدود ۵۳۰ هزار تماس از تماس‌های حاصله را به خود اختصاص می‌دهد. ارائه خدمات به سالمندان، مادران باردار و  تغذیه به این سامانه افزوده شده است. همچنین این سامانه علاوه بر راهنمایی هموطنان در خصوص ویروس کرونا قابلیت معرفی درمانگاه‌های سرپایی و مراکز ۱۶ ساعته را دارد تا بیماران مشکوک به بیماری کووید ۱۹ به این مراکز مراجعه کرده و در صورت صلاح دید افراد متخصص از آن‌ها تست کرونا گرفته شود.

او در پاسخ به اینکه در گذشته پس از اولین تماس افراد با سامانه ۴۰۳۰، این سامانه برای پیگیری مجدد طی چند روز با آن‌ها تماس حاصل می کرد و آیا این موضوع در حال حاضر نیز وجود دارد؟ بیان کرد: اگر افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت بوده باشد و تحت درمان باشند تا ۵ روز متوالی با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد و یک تماس نیز در روز چهاردهم انجام می‌شود، به تمام هموطنان توصیه می‌شود به اخبار کذبی که در فضای مجازی در خصوص ویروس و آمار کرونا همچنان در حال انتشار است توجه نکنند و اگر سوالی نسبت به ویروس کرونا دارند با سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته و اطلاعات کامل را از افراد متخصص دریافت کنند.


بیشتر بخوانید

تست PCR برای تشخیص کرونا مورد تایید است

وی درباره توضیح آمار۲۵ میلیون مبتلا به کرونا در کشور گفت:دو نوع تست داریم؛تستی که در سراسر دنیا شناخته شده است و مورد تایید است و آمار سازمان بهداشت جهانی هم براساس تست مولکولی یا pcr است.

رئیسی گفت:در کل دنیا ۱۴.۵ میلیون مبتلا به کرونا وجود دارد. قطعا اینگونه نیست که در یک کشور بگوییم ۲۵ میلیون مبتلا وجود دارد.مبنای تست ۲۵ میلیون تست سرولوژی بوده که برای کار‌های مطالعاتی است و یک تخمین محسوب می‌شود.عددی که باید روی آن حساس باشیم تست مولکولی یا pcr است.

رئیسی گفت:هم ما و هم سازمان جهانی بهداشت فردی را به عنوان کرونای مثبت تلقی می‌کنند که تست pcr او مثبت باشد چرا که تست سرولوژی تست تشخیص کرونا نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: تست کرونا ، کووید 19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.