مینایی‌پور گفت: جذب دختران بازمانده از تحصیل به چرخه تحصیل ۵ استان، از مهم‌ترین مفاد توافق‌نامه با معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بود.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فرحناز مینایی‌پور، مشاور امور زنان وزیر آموزش‌ و پرورش در حاشیه آئین انعقاد توافق‌نامه وزارت آموزش ‌و پرورش با معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: پروژه‌هایی که برای سال ۹۹ در این مراسم امضاء شده است، شامل جذب دختران بازمانده از تحصیل به چرخه تحصیل ۵ استان، آموزش مهارت‌های " کودک یاری " به دانش آموزان، آموزش افزایش مشارکت اجتماعی دختران و آموزش مهارت‌های گفتگو و ارتباط مؤثر است.

او ادامه داد: امیدواریم بتوانیم امسال با کمک و همکاری معاونت امور زنان ریاست جمهوری و حمایت وزیر آموزش‌وپرورش به شکل حداکثری و مطلوب این پروژه‌ها را اجرا کنیم.

مشاور امور زنان وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: این پروژه‌ها بر اساس ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه و همچنین ماده ۱۰۲ سیاست‌های کلی ابلاغی جمعیت مبنی بر تحکیم بنیان و پایداری خانواده تنظیم و اجرا می‌شود. این توافقنامه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، حسب اقتضاء ناظر یا ناظرینی برای نظارت بر اجرای مفاد موافقت‌نامه تعیین می‌کند و دستگاه مجری یعنی آموزش‌ و پرورش مکلف به همکاری با ناظران این معاونت است.

مینایی‌پور گفت: دفتر امور زنان به عنوان دستگاه مجری هر ساله موظف است بر اساس توافق انجام شده پروژه‌های مدنظر را در چارچوب توافق به مطلوب‌ترین شکل انجام داده و گزارش اجرای پروژه را هر ۳ ماه طبق توافق گزارش عملکرد مرحله‌ای و حداکثر یک ماه پس از پایان اجرای پروژه، گزارش کامل عملکرد فعالیت‌ها را به معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری ارسال کند.

مشاور امور زنان وزیر آموزش ‌و پرورش با اشاره به گزارشی از عملکرد سال ۹۸ که در این آیین ارائه شد، گفت: محرومیت‌زدایی آموزشی و پرورشی از دختران، بسترسازی مناسب جهت توسعه شایستگی‌ها و افزایش نقش‌آفرینی دختران دانش‌آموز، توان‌افزایی، ارتقای شغلی و مدیریتی زنان فرهنگی را به عنوان مهم‌ترین اهداف دفتر امور زنان وزارت آموزش ‌و پرورش است.

او در پایان گفت: در این آیین به طور مفصل به جزییات اقدامات انجام شده در طرح‌ها و پروژه‌هایی همچون طرح گفتگوی بین نسلی، تدوین بسته عملیاتی بازگرداندن دختران بازمانده از تحصیل، برنامه‌های انجام شده با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، تقویت مهارت‌های ارتباطی اولیاء و دانش آموزان، طرح بهبود وضعیت آموزشی – بهداشتی دانش آموزان دختر مناطق محروم و آموزش حقوق به کودک پرداخته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.