فولادوند نحوه برگزاری کلاس‌های درس مدارس در سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  شهریار فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید از پانزدهم شهریور ماه آغاز می‌شود نحوه برگزاری کلاس‌های درس مدارس در سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

فولادوند افزود: در شهرستان‌های سفید مدارس به صورت عادی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خواهند کرد و دانش اموزان با رعایت ضوابط بهداشتی در سرکلاس درس حضور خواهند یافت.

او اضافه کرد: در شهرستان‌های زرد فعالیت مدارس همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی مقابله با شیوع ویروس کرونا در بین دانش‌آموزان خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: فعایت مدارس در شهرستان‌های قرمز مانند سال گذشته و به صورت آموزش از راه دور از طریق فضای مجازی و شبکه شاد خواهد بود.

او ادامه داد: طبق پیش‌بینی مدارس در ابتدای سال تحصیلی جدید با حداقل دانش آموزان، به صورت یک روز درمیان و نوبتی متناسب با ضوابط بهداشتی و طبق دستورالعمل‌های بهداشتی شروع به کار می‌کنند.

فولادوند با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۰ درصد از دانش‌آموزان استان مرکزی به‌دلیل نبود امکانات از خدمات آموزش فضای مجازی و شبکه شاد محروم بودند اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید تمهیدات لازم برای ارایه محتوای الکترونیکی به این دانش اموزان خهم اندیشیده شده است.

او تصریح کرد: شناسایی دانش‌آموزانی که امکان دسترسی به زیر ساخت اینترنت و فضای مجازی را در روستا‌ها نداشتند، گسترش دامنه زیرساخت اینترنتی در روستا‌ها از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، و ارایه محتوای آموزشی از طریق لوح فشرده، فلش و سایر سخت افزار‌ها و نرم افزار‌ها از جمله اقدامات برای پوشش حداکثری آموزش در استان مرکزی است.

استان مرکزی ۲ هزار و ۲۶۹ مدرسه دارد که ۲۲۷ هزار دانش آموز دراین مدارس تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار