معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به استارت آپ‌های حوزه اینترنت اشیاء تسهیلات کم بهره قابل تبدیل به بلاعوض تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان اعطا می‌کند.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در رویداد جذب سرمایه در حوزه اینترنت اشیا IOT، ۶ استارت‌آپ‌های این حوزه توانمندی‌های خود را به سرمایه‌گذاران خطرپذیر ارائه کردند همچنین خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه سرمایه‌گذاری تشریح و شرایط استفاده از این خدمات به مخاطبان ارائه شد.

در این رویداد علی ناظمی، معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه در هر رویداد جذب سرمایه، بیش از ۱۷۰ نفر به صورت حضوری و آنلاین مشارکت داشته‌اند، گفت: بعضی از استارت‌آپ‌های سه رویداد گذشته جذب سرمایه از امکان هم‌سرمایه‌گذاری استفاده کردند و طرح‌های آن‌ها از طرف عاملین صندوق ارسال شده است.

ناظمی تاکید کرد: آرزو داریم که استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران از این رویداد نتایج مثبت بگیرند. این رویداد در حوزه‌های دیگر به صورت منظم برگزار خواهد شد و در صورتی که سازمان‌ها، مراکز علمی و صنایع، حوزه خاصی که دارای اولویت هستند مدنظر داشته باشند آن را برگزار خواهیم کرد.

گفتنی است در طرح هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، این صندوق منابع مالی را در قالب سرمایه‌گذاری و نه تسهیلات ارایه می‌دهد، به طوری که هر طرحی را که عاملان صندوق یعنی صندوق‌های پژوهش و فناوری، حاضر به مشارکت ۲۰ درصدی در آن طرح باشند صندوق نوآوری و شکوفایی بسته به سطح فناوری و اولویت راهبردی تا ۸۰ درصد از منابع باقیمانده را تامین کرده و در سود و زیان طرح سهیم خواهد بود.

آمادگی معاونت علمی برای سرمایه‌گذاری در استارت آپ‌های حوزه اینترنت اشیا

در ادامه این رویداد، مهدی محمدی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به برنامه حمایتی این معاونت از استارت‎آپ‌های ۵ حوزه هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاک چین، AI و فناوری‌های مرتبط با تولید هوشمند اشاره کرد و گفت: برای سرمایه‌گذاری در استارت آپ‌های حوزه اینترنت اشیا اعلام آمادگی می‌کنیم و بخشی از منابع ما تسهیلات با بهره کم خواهد بود که در مواردی قابلیت بلاعوض شدن نیز دارد.


بیشتر بخوانید 


محمدی در مورد میزان استقبال جهانی برای استفاده از فناوری‌های هوشمند، گفت: تعداد اشیا متصل در دنیا تا پایان سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۵۰ میلیارد اشیا خواهد بود که ۲/۵ برابر سال ۲۰۱۶ بوده و نشان دهنده ترند بالای اینترنت اشیا است همچنین بازار اینترنت اشیا بالای ۱/۷ تریلیون دلار خواهد بود که نزدیک به تولید ناخالص داخلی یک کشور مانند ترکیه است.

او بر تمرکز بیشتر استارت آپ‌ها در حوزه شهر هوشمند تاکید کرد و گفت: در رویداد امروز تمرکز بیشتر در جذب سرمایه برای ساختمان هوشمند است، این درحالی است که در سال ۲۰۱۸ بیشترین میزان جذب سرمایه در حدود ۲۵ درصد در حوزه شهر هوشمند بوده است همچنین سال گذشته ۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خطرپذیر در این حوزه اتفاق افتاد که تلنگری برای جایگزینی روند جدید فناوری به جای اکوسیستم گذشته استارت‌آپی است.

او  با اشاره به مبلغ تسهیلاتی که از سوی معاونت علمی به آن‌ها تعلق می‌گیرد، گفت: این تسهیلات شامل وام ۲۰۰ میلیون تومان کم بهره است که می‌تواند به وام بلاعوض تبدیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.