به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سامانه مشاوره ۴۰۳۰ بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از ابتدای راه اندازی پاسخگویی، ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تماس تلفنی شهروندان از سراسر کشور درباره بیماری کرونا بوده است که به این ترتیب سهم مناسبی در کاهش مراجعات غیرضروری شهروندان به مراکز درمانی و کاهش ریسک انتقال ویروس داشته است.
در بازه زمانی ۲۰ الی ۲۷ تیرماه ۹۹، ۴۲% تماسهای برقرار شده مربوط به مشاوره علائمکرونا ۱۳ درصد مربوط به مشاوره تغذیه، ۱۱ درصد مشاوره روانشناسی، ۴% مشاوره سلامت سالمندان و مادران باردار و ۳۰% سایر موارد بوده است.
همچنین ۸۳ هزار تماس و ۱/۳۰۰/۰۰۰ دقیقه مشاوره تلفنی توسط کارشناس سامانه ۴۰۳۰ با شهروندان انجام گرفته است که این میزان نسبت به گذشته ۱۵ درصد افزایش تعداد تماسها را شامل میشود.
بیشتربخوانید
انتهای پیام/